Fødevareemballagen får den sidste olie

Fødevareemballagen får den sidste olie

Synthogra lancerer en transparant Bopp-film. Den er fremstillet af 70% brugt madolie, og er udviklet, fremstillet og introduceret i forbindelse med voksende efterspørgsel på mere bæredygtige produkter

Syn-Bopp Transparant HB Top Coated 70% REC. UCO hedder den nye film, som fås hos Synthogra i 26µm og 32µm. Stigende efterspørgsel på mere bæredygtige emballageprodukter er blandt drivkræfterne bage udviklingen af det nye produkt. .

Produktet produceret så bæredygtigt som muligt af biobaserede råmaterialer, der ikke er egnede til konsum. Der er ingen animalske komponenter i filmen og ej heller produker, som indgår i den menneskelige fødekæde.

Brugt madolie erstatter fossilbaseret råmateriale og reducerer CO2-fodaftrykket med op til fire kilo CO2 for hvert kilo resin. Den brugte madolie indsamles fra fødevareindustrien og restauranter.

Syn-Bopp Transparant HB Top Coated 70% REC. UCO er egnet til direkte kontakt med fødevarer. Filmen har rigtig gode vanddamp-, ilt- og aromabarrierer og er designet til brug i HFFS- og VFFS-emballeringsmaskiner.

Hos Synthogra er den bærende ide at fremstille specialfilm og give kunderne den nødvendige viden til at udvikle og producere de bedst mulige slutprodukter. Synthogra udvikler specialfolier eller forbedrer dem, der allerede er tilgængelige, så de passer til kundernes behov.

Det er Synthogras mission at være en foretrukken partner både i trykkeribranchen og hos mærkevareejerne.

Det er da også netop mærkevareejere, narrow web-trykkerier, farveleverandører og Synthogra, som har arbejdet sammen i de sidste 15 år for at skabe den perfekte løsning for alle parter.

-hawin

19/6 2023
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser