Faller Packaging holder webinar om paper pouches

Faller Packaging holder webinar om paper pouches

Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne

Faller Packaging har haft ideen om Paper pouches som sekundæremballage til medikamenter og medicinsk produkter gennem den interne produktinnovationsproces, og ifølge virksomheden imponerer resultaterne:

Både de uafhængige livscyklusvurderinger og samarbejdet med materiale- og produktionseksperter bekræfter anvendeligheden og det reducerede CO2-fodaftryk.

-Papirposernes holdbarhed og funktionalitet lever op til branchens standarder for konventionel sekundæremballage. Men først og fremmest imponerer de med deres lave vægt, som reducerer opbevarings-, transport- og affaldsmængderne, fortæller emballagevirksomheden.

Forskellige papirtyper, med og uden coating, sikrer fleksible anvendelsesmuligheder. Poserne har en integreret åbningsbeskyttelse, er genanvendelige og kan bortskaffes i papircontaineren efter brugen.

Produkt Owner Paper Pouches Sarina Diebold opsummerer:

-Vores paper pouch er en meget smart og ny type emballage til lægemiddel-, medtech- og healthcare-branchen. Vi kan anvende den til at kortlægge forskellige applikationer og samtidig overholde standarderne for produktbeskyttelse. Det baner vejen for den videre udvikling af bæredygtig og funktionel papiremballage, der kan forsegles.

Webinarer på tysk og engelsk
For at præsentere produktet, men også for at besvare spørgsmål, komme med forslag og diskutere med beslutningstagere, tilbyder Faller Packaging webinaret  "Paper Pouches: Nye sekundæremballager til lægemidler, medtech og healthcare".

Den 26. november og 4. december finder de tysksprogede online-events sted. Foredragene på engelsk er planlagt til den 27. november og 5. december.

Under tilmeldingen får interesserede mulighed for at stille deres spørgsmål på forhånd. Vores eksperter, Product Owner Paper Pouches Sarina Diebold og Product Manager Niklas Mößner fra Faller Packaging, vil besvare dem direkte i webinaret.

-lipe

14/11 2024
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert