Faller og Perigord samler kompetencerne
Daniel Keesman (tv.), administrerende direktør i August Faller Group, og Alan Leamy, CEO hos Perigord, glæder sig over det kommende samarbejde.

Faller og Perigord samler kompetencerne

Den tyske emballageproducent August Faller har dannet et joint venture med Perigord. Det skal styrke designarbejdet på emballager og etiketter

Den tyske emballageproducent August Faller og Perigord Premedia går sammen. Den irske udbyder af designløsninger til life science-branchen har med omgående virkning overtaget aktiemajoriteten i datterselskabet August Faller Artwork Solutions (AFAS).

Med dette joint venture ønsker begge virksomheder at vinde nye markeder, udvide deres portefølje og samle de eksisterende kompetencer.

Perigord er leverandør af etiketterings- og designydelser til lægemiddelindustrien. Virksomheden, der har sit hovedsæde i Dublin, er allerede repræsenteret i USA, Irland og Asien – og takket være dette joint venture med August Faller er turen kommet til det europæiske kontinent.

- Vi har gennem et stykke tid ledt efter en mulighed for at udbygge vores tilstedeværelse i Europa, så vi bedre kan betjene vores kunder fra hele verden, siger CEO Alan Leamy.

- Takket være samarbejdet med Faller Group har vi nu fået en central repræsentation i Europa, hvorfra vi bedre kan understøtte vores kunder på de lokale markeder. Derudover får vi en platform til at udbygge vores forretning og markedsandele i den tysksprogede region, hvor der ligger særligt mange europæiske life science-virksomheder.

Også for August Faller tegner sammenlægningen med Perigord særdeles lovende.

- Ledelsen og aktionærerne i Faller er meget glade for dette joint venture med Perigord, understreger Daniel Keesman, administrerende direktør i Faller Group.

- Vi er overbeviste om, at ledelseskompetencen, den faglige viden og den digitale teknologi, som Perigord tilfører AFAS, vil blive vigtige faktorer for virksomhedens fortsatte vækst.

Emballagespecialistens datterselskab er specialiseret i professionel styring af designarbejdet inden for sekundære emballagematerialer og reklamematerialer i lægemiddelindustrien.

- Faller glæder sig over at blive en del af AFAS’ voksende succes, siger Daniel Keesman.

-hawin

25/3 2019
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025