En kop med lakridser

En kop med lakridser

Inspireret af papbægre til drikkevarer har Metsä Board sammen med den finske konfektureproducent Kouvolan Lakritsi udviklet en emballage af frisk fiberkarton. Koppen kan genbruges - også til kaffe

Metsä Boards designteam har produceret det nye papbæger med en varmeforseglet gennemsigtig plastfilm, der holder lakridsen frisk. Når bægeret er åbnet, bevarer det genlukkelige låg effektivt lakridsen.

Den nye emballage imødekommer jævnlige klager fra forbrugerne over de traditionelle plastikposer til slik, som let går i stykker og klistrer sammen. Og samtidig reducerer emballagen brugen af plastik.

-Vi har længe tænkt på, om lakridsemballagen kunne være noget andet end en plastikpose, siger Timo Nisula, CEO for Kouvolan Lakritsi, og fortsætter:

-Det nye bæger kan endda genbruges som kaffekop og tilføje en let lakridssmag til kaffen.

Ilkka Harju, som er Packaging Services Director i Metsä Board siger:

-Samarbejde med vores kunder er afgørende for at udvikle nye papemballager, der opfylder deres specifikke behov. I tæt samarbejde med Kouvolan Lakritsi har vi designet en ny funktionel og innovativ papkop i tråd med virksomhedens velkendte brand.

-lipe

7/10 2024
  • Emballagedagen præsenterer dybdegående forbrugeranalyse

    Emballagedagen præsenterer dybdegående forbrugeranalyse

    emballage ›EmballageForum og GRAKOM inviterer den 6. november til den årlige begivenhed på Fyn. Ud over den seneste viden om bl.a. globale innovationer og EU-lovkrav, præsenterer arrangererne i år en helt ny analyse af forbrugernes opfattelse af emballage
  • Nefab indbyder til messeseminar om emballage til farligt gods

    Nefab indbyder til messeseminar om emballage til farligt gods

    emballage ›Når Nordeuropas største emballagemesse, Scanpack åbner dørene på tirsdag, sætter emballage- og logistikvirksomheden Nefab fokus på prisbelønnede pakkeløsninger og inviterer til særligt seminar om emballering af lithiumbatterier
  • Paboco klar til lancering af verdens første papirflaske

    Paboco klar til lancering af verdens første papirflaske

    emballage ›I begyndelsen af 2025 kommer resultatet af den danske papirflaskeudvikler og svenske Blue Ocean Closures i hænderne på forbrugerne på markedet. Her er Paboco klar til at sende den første produktlinje med hele emballager af papir og fibre på markedet
  • Tredobbelt beskyttelse af følsom elektronik

    Tredobbelt beskyttelse af følsom elektronik

    emballage ›Elektrostatisk udladning er en risikofaktor ved transport af elektronisk udstyr. Til at undgå, at der opstår pludselig elektrisk strøm mellem to genstande, har EcoCortec® udviklet en bobleplastemballage med Nano-baserede korrosionshæmmere
  • Mondi overtager Schumacher Packagings papaktiver i Vesteuropa

    Mondi overtager Schumacher Packagings papaktiver i Vesteuropa

    emballage ›En stor udvidelse af bølgepapproduktionen i Europa er et af Mondis formål med købet af bl.a. Schumacher Packagings bølgepapkonverteringaktiviteter i Tyskland, Benelux og Storbritannien til en værdi af 634 millioner euro
  • Dansk-amerikansk samarbejde om genbrugelige transportemballage

    Dansk-amerikansk samarbejde om genbrugelige transportemballage

    emballage ›RE-ZIP, som producerer cirkulære emballageløsninger vil sammen med Amazon undersøge, om det er muligt at reducere emballageforbruget ved at bruge en specielt designet papkasse, som nemt kan foldes sammen og returneres. Den kommende tid bliver kasserne testet i fem europæiske lande
  • Pizzabakke i logisk form og fremstillet af sukkerrør

    Pizzabakke i logisk form og fremstillet af sukkerrør

    emballage ›Den svenske bioplastvirksomhed Blastiq AB har tænkt ud over den traditionelle firkantede pizzabakke og udviklet en rund version produceret af sukkerrørsbaseret bioplast, der også kan bruges til mange andre produkter i lige så mange brancher
  • Netværk og nysgerrighed samlede branchen på FoodTech

    Netværk og nysgerrighed samlede branchen på FoodTech

    emballage ›7.066 besøgende lagde vejen forbi MCH Messecenter Herning i dagene den 1. til den 3. oktober. Og udstillerne på FoodTech fremhæver nu både de mange leads, messen kastede af sig, og de personlige møder, der førte til såvel handler som nye samarbejder