Emballageproducent styrker sig med ny ERP-aftale

Emballageproducent styrker sig med ny ERP-aftale

Leverandøren af Microsoft-løsninger, Avanade, har netop underskrevet en kontrakt med Trioworld om at udvikle en ny ERP-løsning, der skal styrke og strømline den globale plast- og emballageproducents vækstrejse

Producenten af plastemballageløsninger, Trioworld, har indgået en tocifret millionaftale med serviceintegrationsvirksomheden Avanade.

Hen over de næste tre år skal Avanade udvikle og implementere et nyt fælles fremtidssikret it-system, der samler Trioworlds mange arbejdsprocesser – fra lager og produktion til rapportering og dokumentation af bæredygtighedsinitiativer.

Trioworld har i de seneste år været på en kraftig vækstrejse med flere opkøb af produktionsanlæg og genbrugspladser i Danmark, Frankrig, Holland og Canada.

I den forbindelse har Trioworld været på udkig efter en ny ERP-platform, der kan harmonisere virksomhedens forretningsprocesser og styrke den digitale rejse samt optimere produktudviklingen på tværs af koncernen.

Det er første gang, at Avanade og Trioworld indgår et samarbejde, og Avanades General Manager i Norden, Antonio Marsico, ser frem til det nye partnerskab.

Avanades General Manager i Norden, Antonio Marsico.

- Aftalen er et vigtigt skridt for Avanade. Den viser, at vores industrifokuserede strategi og indgående kendskab til fremstillingsbranchen bærer frugt.

- Det gør os endnu mere relevant for vores kunder og gør, at vi bedre forstår Trioworlds forretningsprioriteter i forhold til deres nye ERP-løsning, siger Antonio Marsico, General Manager for Avanade i Norden.

Løsningen er baseret på Microsoft D365 F&SCM-platform, og netop Avanades store ekspertise i Microsofts økosystem spillede en vigtig rolle i Trioworlds valg af leverandør. 

- Vi var fra starten af på udkig efter en Microsoft-baseret løsning til at samle vores ERP-landskab, så vi fortsat kan udnytte de processer, vi allerede har.

- Her var Avanades partnerskab med Microsoft og dybe kendskab til industriapplikationer i Microsoft økosystemet en klar fordel. Vi glæder os meget til at arbejde sammen med Avanade om det nye system, siger Andrew Lord, CFO i Trioworld.

Andrew Lord, CFO i Trioworld.

Baner vejen for bæredygtighedsrapportering
Udover at styre og forbinde alle Trioworlds mange arbejdsprocesser og skabe en standardiseret og fremtidssikret løsning skal den nye ERP-løsning også styrke Trioworlds bæredygtighedsrapportering – både nu og fremadrettet.

Også her ser Antonio Marsico, et stort potentiale i partnerskabet.

- Bæredygtighed, affaldsreduktion og øget genanvendelse er et stort fokus for både os og Trioworld. Lige nu står plastindustrien overfor en række reguleringer og krav om øget rapportering fra både de enkelte lande og EU.

- Det nye system understøtter dette arbejde, og som jeg ser det, kan det være med til at bane vejen for bæredygtighedsrapportering på tværs af brancher, siger Antonio Marsico, General Manager for Avanade i Norden.

Trioworld-kontrakten træder i kraft i efteråret 2023. Avanade forventer at implementere det nye ERP-system er klar i starten af 2024. Udrulningen sker herefter i flere faser hen over de næste tre år.

-hawin

19/9 2023
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • 4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    emballage ›Royal Unibrew blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at markedsføre Egekildevand med udsagn om CO2-neutralitet på emballagen uden samtidig at oplyse på emballagen, at CO2-neutraliteten delvist blev opnået ved klimakompensation. Nu har drikkevareproducenten accepteret at betale en bøde på fire millioner kroner for vildledende markedsføring