Emballageoptimering på tværs af forsyningskæderne

Emballageoptimering på tværs af forsyningskæderne

Smurfit Kappas SupplySmart-løsning hjælper virksomheder med bl.a. at optimere emballagen. Det har ført til reducerede CO2-udledninger hos Henkel

Smurfit Kappa har lanceret deres nye digitale løsning, SupplySmart, som hjælper virksomheder med intelligent at tilpasse deres emballage for at øge effektiviteten og reducere udledninger på tværs af forsyningskæder.

Løsningen er udviklet til at tackle stigende kompleksiteter og usikkerhed i verden, der har oplevet den ene flaskehals efter den anden i forsyningskæden.

Ved at bruge indsigter fra over 100.000 forsyningskæder identificerer den muligheder for optimering på tværs af hele forsyningskæden.

SupplySmart har udviklet en digital simulation, der tillader virksomheder at teste deres opdaterede emballage i et virtuelt miljø for at eliminere risici inden implementering.

Opvasketabletter i ny emballage
Den tyske producent af forbrugsvarer, Henkel indgik et samarbejde med Smurfit Kappa om at lancere et kompakt og bæredygtigt papirbaseret alternativ til plastemballage.

SupplySmart blev brugt til at opbygge en digital model af Henkels forsyningskæde for at opnå virksomhedens mål om at reducere CO2-udledninger samtidig med at introducere en mere brugervenlig og kompakt pakke.

Den reviderede emballage til opvasketabletter resulterede i 66% mindre volume til emballage og har hjulpet med at reducere CO2-udledninger under transport med op til 44.

Den nye løsning muliggør også nem håndtering, er let at opbevare og fuldt genanvendelig.

Marcel Daube, International Packaging Developer i Henkel’s Consumer Brands division, sagde:

- Smurfit Kappa’s SupplySmart løsning har støttet os i at opnå flere af vores forretningsmål.

- Det er ikke bare en ændring i designet; det driver bæredygtighed og effektivitet på tværs af hele vores forsyningskæde.

- Vores engagement i at drive en ansvarlig forretning har fundet sin perfekte partner i denne innovative emballage, der hjælper os med at reducere affald, minimere vores miljømæssige fodaftryk og leve op til vores bæredygtighedsmål.

Gérard van den Boogaard, Smurfit Kappa Supply Chain Innovation Director, tilføjede:

- Vi har set, hvordan virksomheder i stigende grad vurderer, hvordan de bedst kan håndtere deres forsyningskæder for at imødekomme voksende kompleksiteter og risici, samtidig med at de holder omkostningerne nede og når deres bæredygtighedsmål.

- Vores forbedrede digitale værktøj, SupplySmart, giver vores kunder en risikofri løsning til at realisere effektivitet og forbedringer på tværs af deres forsyningskæde, hvilket giver dem større mulighed for at reagere mere effektivt på markedets muligheder.

- Værktøjet kan også spotte, hvordan selv de mindste ændringer i emballagen nogle gange kan resultere i markante reduktioner af både affald og CO2-udledninger. Hos Smurfit Kappa skaber vi emballage, der lever op til lavt kulstof og en cirkulær fremtid.

-hawin

5/1 2024
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève