Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker

Renz er i gang med en gennemgribende opdatering af sine Mefa-emballager.

Virksomheden,  der udvikler, producerer og markedsfører bl.a. Mefa-postkasser og pakkepostkasser har truffet et strategisk valg om at udskifte de nuværende fuld-printede, hvidblegede papemballager med en enklere løsning.

Den består af brunt pap med en minimalistisk sticker. Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Med det nye tiltag ønsker virksomheden både at reducere miljøpåvirkningen fra sin emballage, og at implementere en proces, der minimerer ressourcespild.

Nye emballager overtager gradvist
Renz har valgt at de nye emballager gradvist overtager frem for at udfase og erstatte alle emballager på én gang. Det ville nemlig kræve betydelige ressourcer og skabe unødigt affald.

Den gradvise implementering betyder, at hver emballage bliver brugt fuldt ud, før de nye tager over.

Dermed undgår virksomheden store mængder spildt materiale, og man kan løbende integrere de nye praksisser uden at forstyrre den daglige drift.

- Ved at vælge en løbende implementering kan vi sikre, at overgangen til brunt pap og sticker sker på en måde, der respekterer vores engagement i ressourcebesparelse. Det handler for os om at tage vores del af ansvaret, udtaler Stine Simonsen, marketing- og kommunikationschef hos Renz.

En kontinuerlig proces
Virksomheden fortæller at ændringen til brunt pap og en sticker reducerer behovet for kemikalier og energi, der tidligere blev brugt til at fremstille og blege hvidt pap.

Det er tiltag, som gerne skal nedbringe det miljømæssige fodaftryk og samtidig bevare den kvalitet, som kunderne forventer af Renz.

Ændringen markerer samtidig et vigtigt skridt i virksomhedens fokus på en produktion der er mere ressourcebesparende end tidligere.

Og man ser de nyudviklede emballager som del af en kontinuerlig proces. Den handler nemlig i høj grad om at optimere og tilpasse sig fremtidige standarder.

-hawin

 

 

 

 

 

26/11 2024
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion