
Emballagen er en del af legen
LEGO Group og Formel 1 har med designet af 'Ready til Race'-indpakningen sikret en guldmedalje ved årets Pentawards
Af Lisbeth Petersen
- Den bedste udpakningsoplevelse nogensinde, skriver en følger på Instagram om LEGO Groups nye emballageløsning til Ready to Race-serien.
Den er skabt til Formel 1-fans i alle aldre - oven i købet i samarbejde med arrangøren af verdens mest prestigefulde racerløb.
Og det nyeste bidrag kommer i en emballage, der skal gøre udpakningen til en "fordybende, legende oplevelse".
Således har æskens låg struktur som LEGO-klodser, der danner en F1-bane, og når æsken foldes ud, afslører den tre tre eksklusive sæt og en "Brick Stop Box", der er anbragt i en iøjnefaldende F1-startport.
Samtidig er den udstyre med funktionelle, røde startlys dertilføjer interaktivitet og opfordrer brugerne til at gå i gang med at bygge og køre, mens sættene med dæk opfordrer til pit-stop-træning.
Emballagen har netop modtaget guld ved den årlige, internationale Pentawards, hvor flere end 2000 bidrag fra over 60 lande konkurrerede i 10 forskellige emballagekategorier.