Emballagemesse er pakket og klarinterpack 2023 har været fuldt booket i over et år og vil fylde hele udstillingsområdet. Interesserede virksomheder kan stadig melde sig på ventelisten og dermed også have chancen for at udstille.

Emballagemesse er pakket og klar

Efter seks år og en aflysning under pandemien er verdens største messe for emballageindustrien og relaterede procesindustrier atter i omdrejninger. Fra 4. til 10. maj 2023 bliver Düsseldorf igen mødestedet og teknologiværkstedet for fremtidens emballageløsninger

18 haller, målrettede udstillingsområder, nye specialmesser og fora demonstrerer emballageindustriens kraft. Omkring 2700 udstillere fra hele verden præsenterer teknologi- og emballagetrends fra hele værdikæden.

Her, seks år efter den seneste interpack-messe blev afholdt, betyder det, at et væld af nyudviklede løsninger til markedet bliver vist.

Megatrends som forbundethed, sikkerhed og bæredygtighed har stor indflydelse på fremtidens emballageindustri og den udvikling, der præger den. Det demonstrerer interpack-messen på bedste vis.

- Forhold som ressourceknaphed og forstyrrelser af forsyningskæderne udgør store udfordringer for industrien, samtidig med at faktorer som stigende efterspørgsel, ny teknologi og en voksende bevidsthed om bæredygtighed giver os store chancer for at tage store skridt fremad. På den måde er interpack stedet, hvor industrien skaber fremtiden på globalt plan, siger Thomas Dohse, projektdirektør for interpack.

Effektiv planlægning
Messen har i 2023-udgaven gjort meget ud af, at de forskellige industrier hver især er samlet på sammenhængende arealer.

Dermed bliver det nemmere for de besøgende at få overblik over udstillerne fra både fødevare-, drikkevare-, konfekture-, bager-, farma-, kosmetik-, non-food- og industrivareindustrien. Det er et helt ny layout for udstillingshallerne, som har muliggjort konceptet.

Udstillingens øvrige omdrejningspunkter såsom emballagematerialer og emballagevarer, maskiner til mærkning, produktion af emballagemateriale og integreret trykt emballage samles også i deres egne haller.

Udstillere på de medfølgende leverandørers messe ’komponenter’ vil også være vært i deres egen hal. Det optimerer orienteringen for de besøgende og gør det muligt at planlægge besøget mere effektivt.

Inspirationen slår til
Det har altid ligget i kortene, at interpack ønsker at etablere progressive og visionære koncepter, og så fortsætter man med at udvide det medfølgende program.

I øjeblikket er der planer om flere specialshows og fora. For eksempel sikrer særlige temadage, at besøgende får målrettet information. interpack bruger det til at demonstrere løsninger på aktuelle udfordringer inden for emballageindustrien.

Fokus er blandt andet rettet mod cirkulær økonomi, ressourcestyring, digital teknologi og produktsikkerhed. Og uden for åbningstiden på messen holder interpacks digitale kommunikationsplatform Tightly Packed fingeren på pulsen og tilbyder løbende information om den nyeste udvikling, best practices og trends.

-hawin

 

 

 

 

14/2 2023
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage