Emballagedagen præsenterer dybdegående forbrugeranalyse

Emballagedagen præsenterer dybdegående forbrugeranalyse

EmballageForum og GRAKOM inviterer den 6. november til den årlige begivenhed på Fyn. Ud over den seneste viden om bl.a. globale innovationer og EU-lovkrav, præsenterer arrangererne i år en helt ny analyse af forbrugernes opfattelse af emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet. Emballagedagen forventes at tiltrække en masse emballageinteresserede fra alle dele af værdikæden.

Udover at byde på gode netværksmuligheder, bliver det også en dag spækket med inspiration og viden om emballagebranchen.

For første gang bliver deltagerne præsenteret for en dybdegående forbrugeranalyse, der giver helt nye indsigter i danskernes emballageforbrug og deres opfattelse af emballage.

-Der bliver stadig mere fokus på emballagers bæredygtighed, og det betyder, at emballageindustrien, især i disse år, står overfor store forandringer. Derfor vil vi gerne inspirere og dele viden til alle, der har at gøre med emballage, og vi har bestræbt os på igen i år at udvikle et program, der får deltagerne til at gå hjem med noget, de helt konkret kan bruge i deres hverdag, siger rådgivningschef i GRAKOM Per Kaae Hansen.

Flere nye lovkrav om bæredygtighed og affald
EU har i disse år gang i flere nye lovkrav om både bæredygtighed og affald – også inden for emballageområdet. Bl.a. det udvidede producentansvar. På Emballagedagen får du en status på, hvordan gradueringer af emballage og kategorierne skal foretages i forhold til det miljøgraduerede bidrag.

Oplægsholdere fra kundesiden og detailhandlen samt industrien selv, vil give masser af viden og inspiration om nye trends, og hvordan forbruger- og lovkrav påvirker dem.

Emballagedagen finder sted den 6. november 2024 fra kl. 12.00-17.00 på Comwell i Middelfart.

Se hele programmet og tilmeld dig her

-lipe

17/10 2024
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert