Emballage med Valentinsbudskab

Emballage med Valentinsbudskab

En plastspand fra RPC Superfos indgår i en vellykket marketingkampagne op til Valentinsdag i Frankrig, hvor dessertfirmaet Michel & Augustin tager ud til folk for at lave chokolademousse hjemme i deres eget køkken

Den 14. februar står der kærlighed i kalenderen, og flere og flere franskmænd fejrer den amerikanske Valentinsdag. Det gav det lidt ukonventionelle franske dessertfirma Michel & Augustin inspiration til at lancere en chokolademousse i en sæsonudgave af UniPak spanden fra RPC Superfos, dekoreret med nogle helt særlige Valentinsdags-budskaber.
 
Brug tiden på kærlighed
Michel & Augustin er kendt for et let, legende og sjovt udtryk, og helt i tråd med det var der udover mange flotte visuelle detaljer og håndskrift også nogle lidt anderledes budskaber på bøtten, som f.eks. ordspillet ‘Faites l’amour, pas la mousse’. Det kan på dansk nogenlunde udtrykkes med ’Gi’ den gas i sengen, ikke i køkkenet’.

Dorothée de Cabissole, Marketing Director hos Michel & Augustin, siger:
- Det er meget vigtigt for os, at vores emballage har det rette visuelle udtryk, og vi er meget tilfredse med det færdige resultat. Ikke mindst sætter vi pris på en ny teknik fra RPC Superfos, som får farverne endnu bedre frem end før.
 
En spand, der inviterer til fællesspisning
Dorothée de Cabissole forklarer, at det var oplagt for Michel & Augustin at køre en kampagne til Valentinsdag, fordi den sædvanlige emballageløsning på 600 ml i forvejen handler om at dele, og så er der ikke langt til kærlighed og samhørighed.

I Frankrig er den mest udbredte emballageløsning til chokolademousse og andre færdiglavede desserter i øvrigt et portionsbæger. Så alene ved at vælge en stor spand med et greb adskiller Michel & Augustin sig tydeligt fra konkurrenterne. Det betaler sig: En ny marketingundersøgelse viser, at 35 % af franskmændene faktisk genkender varemærket Michel & Augustin bare ud fra spanden.

Michel & Augustin tilbereder chokolade mousse
Kernen i kampagnen til Valentinsdag var chancen for at vinde et særligt hjemmebesøg ud fra den tanke, at ingen skal sidde alene den 14. februar. I udvalgte byer havde folk derfor mulighed for at deltage i en konkurrence om at få lavet chokolademousse hjemme hos dem selv.

Således tog medarbejdere fra Michel & Augustin hjem til 40 heldige vindere og tilberedte chokolademousse for dem, deres venner og familie i folks eget køkken, og det viste sig at være en kæmpe succes.

- Vi lovede ingen, at de skulle vinde den store kærlighed med Michel & Augustin, men vi lovede at skabe en uforglemmelig oplevelse på Valentinsdag for mange mennesker – og det lykkedes vi i den grad med, siger Dorothée de Cabissole.

Kvalitet fra hjertet
Alle ansatte hos Michel & Augustin er uddannet som konditor, eller på vej til at blive det, uanset hvad de arbejder med i firmaet. Det giver en udpræget sans for kvalitet og sikrer, at produkterne fra firmaet kommer fra hjertet – ikke mindst til Valentinsdag.
Samarbejdsforholdet mellem Michel & Augustin og RPC Superfos har stået på siden 2012, og der er tale om en rigtig god form for samhørighed, ifølge Dorothée de Cabissole:

- Vores emballageløsning er et helt grundlæggende element af vores image og vores marketing mix, og det er en positiv oplevelse for os at arbejde sammen med RPC Superfos. Vores forretningsrelation bliver ved med at udvikle sig og bliver bedre og bedre år for år.

-lipe

13/2 2019
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage