Emballage med Valentinsbudskab

Emballage med Valentinsbudskab

En plastspand fra RPC Superfos indgår i en vellykket marketingkampagne op til Valentinsdag i Frankrig, hvor dessertfirmaet Michel & Augustin tager ud til folk for at lave chokolademousse hjemme i deres eget køkken

Den 14. februar står der kærlighed i kalenderen, og flere og flere franskmænd fejrer den amerikanske Valentinsdag. Det gav det lidt ukonventionelle franske dessertfirma Michel & Augustin inspiration til at lancere en chokolademousse i en sæsonudgave af UniPak spanden fra RPC Superfos, dekoreret med nogle helt særlige Valentinsdags-budskaber.
 
Brug tiden på kærlighed
Michel & Augustin er kendt for et let, legende og sjovt udtryk, og helt i tråd med det var der udover mange flotte visuelle detaljer og håndskrift også nogle lidt anderledes budskaber på bøtten, som f.eks. ordspillet ‘Faites l’amour, pas la mousse’. Det kan på dansk nogenlunde udtrykkes med ’Gi’ den gas i sengen, ikke i køkkenet’.

Dorothée de Cabissole, Marketing Director hos Michel & Augustin, siger:
- Det er meget vigtigt for os, at vores emballage har det rette visuelle udtryk, og vi er meget tilfredse med det færdige resultat. Ikke mindst sætter vi pris på en ny teknik fra RPC Superfos, som får farverne endnu bedre frem end før.
 
En spand, der inviterer til fællesspisning
Dorothée de Cabissole forklarer, at det var oplagt for Michel & Augustin at køre en kampagne til Valentinsdag, fordi den sædvanlige emballageløsning på 600 ml i forvejen handler om at dele, og så er der ikke langt til kærlighed og samhørighed.

I Frankrig er den mest udbredte emballageløsning til chokolademousse og andre færdiglavede desserter i øvrigt et portionsbæger. Så alene ved at vælge en stor spand med et greb adskiller Michel & Augustin sig tydeligt fra konkurrenterne. Det betaler sig: En ny marketingundersøgelse viser, at 35 % af franskmændene faktisk genkender varemærket Michel & Augustin bare ud fra spanden.

Michel & Augustin tilbereder chokolade mousse
Kernen i kampagnen til Valentinsdag var chancen for at vinde et særligt hjemmebesøg ud fra den tanke, at ingen skal sidde alene den 14. februar. I udvalgte byer havde folk derfor mulighed for at deltage i en konkurrence om at få lavet chokolademousse hjemme hos dem selv.

Således tog medarbejdere fra Michel & Augustin hjem til 40 heldige vindere og tilberedte chokolademousse for dem, deres venner og familie i folks eget køkken, og det viste sig at være en kæmpe succes.

- Vi lovede ingen, at de skulle vinde den store kærlighed med Michel & Augustin, men vi lovede at skabe en uforglemmelig oplevelse på Valentinsdag for mange mennesker – og det lykkedes vi i den grad med, siger Dorothée de Cabissole.

Kvalitet fra hjertet
Alle ansatte hos Michel & Augustin er uddannet som konditor, eller på vej til at blive det, uanset hvad de arbejder med i firmaet. Det giver en udpræget sans for kvalitet og sikrer, at produkterne fra firmaet kommer fra hjertet – ikke mindst til Valentinsdag.
Samarbejdsforholdet mellem Michel & Augustin og RPC Superfos har stået på siden 2012, og der er tale om en rigtig god form for samhørighed, ifølge Dorothée de Cabissole:

- Vores emballageløsning er et helt grundlæggende element af vores image og vores marketing mix, og det er en positiv oplevelse for os at arbejde sammen med RPC Superfos. Vores forretningsrelation bliver ved med at udvikle sig og bliver bedre og bedre år for år.

-lipe

13/2 2019
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje