EHRNO flexible vil erobre nye markeder
EHRNO flexible vil bruge FoodTech 2016 i Herning til at erobre nye markeder inden for fødevarebranchen. Foto: PR.

EHRNO flexible vil erobre nye markeder

Herning-virksomheden EHRNO flexible, der leverer emballageløsninger til fødevarebranchen, satser benhårdt på at udvide forretningen, og første skridt tages på dette års FoodTech-messe fra 1. november

I mange år har emballagevirksomheden EHRNO flexible haft mejeribranchen som sit vigtigste forretningsområde. Blandt andet derfor har virksomheden holdt til i hal M til FoodTech de seneste år, hvor mange af mejerivirksomhederne er repræsenteret. I år har man imidlertid valgt anderledes og flyttet standen til hal L for at opsøge nye typer fødevarefirmaer, der er på udkig efter intelligente emballageløsninger.

– Efter fokus i flere år har været på emballage til primært smør- og osteprodukter, er vi nu klar til at udvide forretningen, så også andre virksomheder inden for fødevarebranchen kan komme i spil. Derfor har vi investeret i en udvidelse af salgsstyrken, så vi i fremtiden har kapaciteten til at opsøge nye markeder og kunder, fortæller Ole Østergaard, der er direktør hos EHRNO flexible.

– Vi håber at få skabt en del nye kontakter på FoodTech, men vi håber også, at vi får konstruktive dialoger med de kunder, som vi allerede i dag betjener, fortsætter han.

Særligt har EHRNO flexible fokus på de skandinaviske markeder og ønsker derigennem at øge eksporten markant fra den nuværende andel på en tredjedel.

Udvikling i konkurrencepræget marked

Ligesom i mange andre brancher bliver de teknologiske muligheder flere og flere i emballageindustrien. Det gælder både for EHRNO flexible, men også for konkurrenterne. I dag er der mulighed for at lave forskellige tryk af laminatet, som emballerer fødevaren, og der er et skarpt fokus på udviklingen i fødevarernes holdbarhed og emballeringens effektivitet i forhold til fødevareproduktionen.

– Som en mindre spiller i branchen har vi valgt at fokusere på service og fleksibilitet i vores forretning. På den måde bliver vi konkurrencedygtige med vores konkurrenter. Samtidig har vi ekspertisen til at servicere både den lille og store fødevarevirksomhed, siger Ole Østergaard.

Virksomheden, der har base i Herning, beskæftiger i dag cirka 35 medarbejdere, og udover den aktuelle udvidelse af salgsstyrken er der kommet nye ansigter til over de seneste par år. Den nylige vækst kommer efter nogle barske år i kølvandet på finanskrisen, hvor virksomheden toppede med 50 medarbejdere.

– Selvom fødevarebranchen er en stabil branche på mange måder, blev vi ramt af mange fabrikslukninger og -sammenlægninger, hvor internationale aktører samlede produktionen andre steder end i Danmark. Heldigvis er udviklingen vendt igen, og nu bliver der igen investeret og udvidet hos fødevarevirksomheder, pointerer Ole Østergaard.

-hawin

 


24/10 2016
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne