E-handel med fødevarer - en udfordring for den interne logistik

E-handel med fødevarer - en udfordring for den interne logistik

Hvordan organiserer man et effektivt fulfilment center til e-handel med ferske, emballerede og dybfrosne fødevarer samt husholdningsartikler? Det har RedMart og SSI Schäfer i fællesskab fundet en løsning på

Singapores førende e-handels-fødevareforretning Redmart havde derfor brug for en større logistisk overhaling.

Virksomheden var i hastig vækst, og det stod hurtigt klart, at det var nødvendigt at flytte til en helt ny lagerfacilitet hurtigst muligt. Men det var ikke en helt enkelt opgave, der bare krævede en flytning.

Det store antal forskellige lagervarer, der skal lagres i en bestemt rækkefølge, den korte frist til udlevering af varen og de ferske fødevarers begrænsede holdbarhed stillede store krav til en intelligent kombination af lager- og plukkesystemer.

Resultatet blev et nyt og avanceret lager på ca. 10.000 m², specielt bygget til e-handelsordrer.

I tæt samarbejde med RedMart løste SSI Schäfer opgaven med en intelligent kombination af forskellige standardprodukter: Pallereoler med 1.140 pallepladser, en fritstående mezzanin i to etager på 940 m2, langspændreoler med 1.000 lagerniveauer og gennemløbsreoler med ca. 500 hylder til papkasser.

Desuden blev lageret opdelt i fire temperaturstyrede områder: Et med stuetemperatur på 22 °C, to kølerum med en temperatur på henholdsvis 7 °C og 2 °C og et fryseområde med en temperatur på -18 °C.
Alle områderne er indbyrdes forbundet for at sikre effektiviteten i forbindelse med virksomhedens vækst.

Med det nye logistikanlæg kan RedMart tilbyde Singapores største udvalg af tørre og ferske fødevarer.
På grund af kompleksiteten blev projektet opdelt i to faser. I første fase kunne RedMart allerede tilbyde over 15.000 lagervarer.

I anden fase skal dette antal øges til over 50.000 forskellige varer. Den gennemtænkte lagerstruktur sikrer optimal produktlagring og et mere effektivt materialeflow.
RedMart kunne mærke forskellen med det samme, for allerede i løbet af den første uge blev plukkehastigheden fordoblet.

- RedMarts vision er at være den e-handelsplatform, der har det stærkeste kundefokus i verden. Effektive fulfilment-processer og en infrastruktur med den højeste kvalitet i verden danner grundlaget for at nå dette mål. Vi er meget glade for, at vi valgte SSI Schäfer som den partner, der skulle hjælpe os med at løse lagerudfordringerne inden for e-handel med fødevarer. SSI Schäfers projektteam spillede en vigtig rolle i projektplanlægningen og -realiseringen, og resultatet overgår vores forventninger, fortæller Vikram Rupani, medstifter af samt COO og CFO hos RedMart.

 

-mklarlund

E-handel med fødevarer - en udfordring for den interne logistik

Hvordan organiserer man et effektivt fulfilment center til e-handel med ferske, emballerede og dybfrosne fødevarer samt husholdningsartikler? Det har RedMart og SSI Schäfer i fællesskab fundet en løsning på.

 

Singapores førende e-handels-fødevareforretning Redmart havde derfor brug for en større logistisk overhaling. Virksomheden var i hastig vækst, og det stod hurtigt klart, at det var nødvendigt at flytte til en helt ny lagerfacilitet hurtigst muligt. Men det var ikke en helt enkelt opgave, der bare krævede en flytning. Det store antal forskellige lagervarer, der skal lagres i en bestemt rækkefølge, den korte frist til udlevering af varen og de ferske fødevarers begrænsede holdbarhed stillede store krav til en intelligent kombination af lager- og plukkesystemer. Resultatet blev et nyt og avanceret lager på ca. 10.000 m², specielt bygget til e-handelsordrer.

 

I tæt samarbejde med RedMart løste SSI Schäfer opgaven med en intelligent kombination af forskellige standardprodukter: Pallereoler med 1.140 pallepladser, en fritstående mezzanin i to etager på 940 m2, langspændreoler med 1.000 lagerniveauer og gennemløbsreoler med ca. 500 hylder til papkasser. Desuden blev lageret opdelt i fire temperaturstyrede områder: et med stuetemperatur på 22 °C, to kølerum med en temperatur på hhv. 7 °C og 2 °C og et fryseområde med en temperatur på -18 °C. Alle områderne er indbyrdes forbundet for at sikre effektiviteten i forbindelse med virksomhedens vækst.

 

Med det nye logistikanlæg kan RedMart tilbyde Singapores største udvalg af tørre og ferske fødevarer. På grund af kompleksiteten blev projektet opdelt i to faser. I første fase kunne RedMart allerede tilbyde over 15.000 lagervarer. I anden fase skal dette antal øges til over 50.000 forskellige varer. Den gennemtænkte lagerstruktur sikrer optimal produktlagring og et mere effektivt materialeflow. RedMart kunne mærke forskellen med det samme, for allerede i løbet af den første uge blev plukkehastigheden fordoblet.

 

”RedMarts vision er at være den e-handelsplatform, der har det stærkeste kundefokus i verden. Effektive fulfilment-processer og en infrastruktur med den højeste kvalitet i verden danner grundlaget for at nå dette mål. Vi er meget glade for, at vi valgte SSI Schäfer som den partner, der skulle hjælpe os med at løse lagerudfordringerne inden for e-handel med fødevarer. SSI Schäfers projektteam spillede en vigtig rolle i projektplanlægningen og -realiseringen, og resultatet overgår vores forventninger”, fortæller Vikram Rupani, medstifter af samt COO og CFO hos RedMart.

E-handel med fødevarer - en udfordring for den interne logistik

Hvordan organiserer man et effektivt fulfilment center til e-handel med ferske, emballerede og dybfrosne fødevarer samt husholdningsartikler? Det har RedMart og SSI Schäfer i fællesskab fundet en løsning på.

 

Singapores førende e-handels-fødevareforretning Redmart havde derfor brug for en større logistisk overhaling. Virksomheden var i hastig vækst, og det stod hurtigt klart, at det var nødvendigt at flytte til en helt ny lagerfacilitet hurtigst muligt. Men det var ikke en helt enkelt opgave, der bare krævede en flytning. Det store antal forskellige lagervarer, der skal lagres i en bestemt rækkefølge, den korte frist til udlevering af varen og de ferske fødevarers begrænsede holdbarhed stillede store krav til en intelligent kombination af lager- og plukkesystemer. Resultatet blev et nyt og avanceret lager på ca. 10.000 m², specielt bygget til e-handelsordrer.

 

I tæt samarbejde med RedMart løste SSI Schäfer opgaven med en intelligent kombination af forskellige standardprodukter: Pallereoler med 1.140 pallepladser, en fritstående mezzanin i to etager på 940 m2, langspændreoler med 1.000 lagerniveauer og gennemløbsreoler med ca. 500 hylder til papkasser. Desuden blev lageret opdelt i fire temperaturstyrede områder: et med stuetemperatur på 22 °C, to kølerum med en temperatur på hhv. 7 °C og 2 °C og et fryseområde med en temperatur på -18 °C. Alle områderne er indbyrdes forbundet for at sikre effektiviteten i forbindelse med virksomhedens vækst.

 

Med det nye logistikanlæg kan RedMart tilbyde Singapores største udvalg af tørre og ferske fødevarer. På grund af kompleksiteten blev projektet opdelt i to faser. I første fase kunne RedMart allerede tilbyde over 15.000 lagervarer. I anden fase skal dette antal øges til over 50.000 forskellige varer. Den gennemtænkte lagerstruktur sikrer optimal produktlagring og et mere effektivt materialeflow. RedMart kunne mærke forskellen med det samme, for allerede i løbet af den første uge blev plukkehastigheden fordoblet.

 

”RedMarts vision er at være den e-handelsplatform, der har det stærkeste kundefokus i verden. Effektive fulfilment-processer og en infrastruktur med den højeste kvalitet i verden danner grundlaget for at nå dette mål. Vi er meget glade for, at vi valgte SSI Schäfer som den partner, der skulle hjælpe os med at løse lagerudfordringerne inden for e-handel med fødevarer. SSI Schäfers projektteam spillede en vigtig rolle i projektplanlægningen og -realiseringen, og resultatet overgår vores forventninger”, fortæller Vikram Rupani, medstifter af samt COO og CFO hos RedMart.

9/5 2016
  • Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer