DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith skal levere endnu flere genanvendelige emballageløsninger til Danmarks største detailkoncern. Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo

DS Smith har udviklet en række nye emballageløsninger til Salling Group på tværs af deres varesortiment og dagligvarer til både deres e-commerce og fysiske butikker. Fælles for emballageløsningerne er, at de er skabt i bølgepap, hvor 70% af materialet kommer fra genanvendte papfibre og de resterende 30% er nye papfibre. Dette er et centralt led i Salling Groups mål om at emballage på deres egne varemærker skal være 100% genanvendelige inden 2023.

DS Smith skal ligeledes rådgive Danmarks største detailkoncern i forhold til nye innovative og mere bæredygtige emballageløsninger.

Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo. Med de nye kasser får Salling Group ikke kun robuste kasser, der kan tåle forskellige vejrforhold og tunge varer, de får også kasser, som er genanvendelige. Det flugter med Salling Groups emballagestrategi om, at mad-og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka fremover pakkes ind i emballage, der er designet til cirkulær genanvendelse.

Bølgepapkasser til brød, pålæg mm.
DS Smith har ligeledes produceret en ny forsendelseskasse til Salling Groups e-commerce. Produktet er allerede taget i brug på Salling.dk. Kravet fra Salling Group til den nye kasse har været, at den skulle bestå af 100% bølgepap, kunne modstå vind og vejr, den til tider hårde transport og stadig fremstå præsentabel overfor forbrugerne.

DS Smith har også udviklet en ny fødevaregodkendt brødkasse i pap uden PE-belægning, der samtidig kan tåle fedt. Brødkassen er yderst holdbar og kan modstå fugt, da den bliver udsat for temperaturudsving fra frost til stuetemperatur. Den nye brødkasse forventes at blive udrullet i marts og april, og skal benyttes i Salling Groups bake-off sortiment.

DS Smith har endvidere rådgivet Salling Group om en ny pålægskasse i bølgepap til Nettos private label varer, såsom Egelykke og Pølsemesteren. Formålet har været at hyldeoptimere og gøre det lettere for personalet i de enkelte butikker at fylde varer op.

Derudover skal DS Smith agere endnu mere i rollen som rådgiver for Salling Group, når det kommer til at vælge emballage til deres brede varesortiment. Det gælder de varer, der både handles online og i Salling Groups fysiske butikker.

Et kæmpe kvalitetsstempel
-Hos Salling Group ønsker vi at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi ønsker ligeledes, at det skal være nemmere for vores kunder at træffe klimavenlige valg. Det gælder både, når de handler på vores online platforme og i vores fysiske butikker. Med DS Smith som rådgiver, sparringspartner og emballageleverandør til dele af vores varesortiment tilsikrer vi denne ambition, siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef hos Salling Group.

DS Smith arbejder også sammen med en række andre detailkæder i Danmark, og det udvidede samarbejde med Salling Group cementerer emballagevirksomhedens unikke know-how indenfor fremtidens emballageløsninger.

-Det er et kæmpe kvalitetsstempel af vores virksomhed og arbejde, at Salling Group fortsat vælger DS Smith som en af sine emballageleverandører og samarbejdspartnere, hvor vi sammen er med til at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi arbejder i forvejen med en stribe detailvirksomheder, og det udvidede samarbejde understreger vores unikke rolle i branchen, når det kommer til innovation og rådgivning omkring nye emballageløsninger, siger Søren Ibsen, Managing Director hos DS Smith i Danmark.

Emballagen til forsendelse af e-commerce varer er allerede taget i brug, og det bliver emballagen, brødkasser, til de fysiske butikker i begyndelse af 2021.

-lipe

17/2 2021
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje