DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith skal levere endnu flere genanvendelige emballageløsninger til Danmarks største detailkoncern. Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo

DS Smith har udviklet en række nye emballageløsninger til Salling Group på tværs af deres varesortiment og dagligvarer til både deres e-commerce og fysiske butikker. Fælles for emballageløsningerne er, at de er skabt i bølgepap, hvor 70% af materialet kommer fra genanvendte papfibre og de resterende 30% er nye papfibre. Dette er et centralt led i Salling Groups mål om at emballage på deres egne varemærker skal være 100% genanvendelige inden 2023.

DS Smith skal ligeledes rådgive Danmarks største detailkoncern i forhold til nye innovative og mere bæredygtige emballageløsninger.

Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo. Med de nye kasser får Salling Group ikke kun robuste kasser, der kan tåle forskellige vejrforhold og tunge varer, de får også kasser, som er genanvendelige. Det flugter med Salling Groups emballagestrategi om, at mad-og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka fremover pakkes ind i emballage, der er designet til cirkulær genanvendelse.

Bølgepapkasser til brød, pålæg mm.
DS Smith har ligeledes produceret en ny forsendelseskasse til Salling Groups e-commerce. Produktet er allerede taget i brug på Salling.dk. Kravet fra Salling Group til den nye kasse har været, at den skulle bestå af 100% bølgepap, kunne modstå vind og vejr, den til tider hårde transport og stadig fremstå præsentabel overfor forbrugerne.

DS Smith har også udviklet en ny fødevaregodkendt brødkasse i pap uden PE-belægning, der samtidig kan tåle fedt. Brødkassen er yderst holdbar og kan modstå fugt, da den bliver udsat for temperaturudsving fra frost til stuetemperatur. Den nye brødkasse forventes at blive udrullet i marts og april, og skal benyttes i Salling Groups bake-off sortiment.

DS Smith har endvidere rådgivet Salling Group om en ny pålægskasse i bølgepap til Nettos private label varer, såsom Egelykke og Pølsemesteren. Formålet har været at hyldeoptimere og gøre det lettere for personalet i de enkelte butikker at fylde varer op.

Derudover skal DS Smith agere endnu mere i rollen som rådgiver for Salling Group, når det kommer til at vælge emballage til deres brede varesortiment. Det gælder de varer, der både handles online og i Salling Groups fysiske butikker.

Et kæmpe kvalitetsstempel
-Hos Salling Group ønsker vi at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi ønsker ligeledes, at det skal være nemmere for vores kunder at træffe klimavenlige valg. Det gælder både, når de handler på vores online platforme og i vores fysiske butikker. Med DS Smith som rådgiver, sparringspartner og emballageleverandør til dele af vores varesortiment tilsikrer vi denne ambition, siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef hos Salling Group.

DS Smith arbejder også sammen med en række andre detailkæder i Danmark, og det udvidede samarbejde med Salling Group cementerer emballagevirksomhedens unikke know-how indenfor fremtidens emballageløsninger.

-Det er et kæmpe kvalitetsstempel af vores virksomhed og arbejde, at Salling Group fortsat vælger DS Smith som en af sine emballageleverandører og samarbejdspartnere, hvor vi sammen er med til at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi arbejder i forvejen med en stribe detailvirksomheder, og det udvidede samarbejde understreger vores unikke rolle i branchen, når det kommer til innovation og rådgivning omkring nye emballageløsninger, siger Søren Ibsen, Managing Director hos DS Smith i Danmark.

Emballagen til forsendelse af e-commerce varer er allerede taget i brug, og det bliver emballagen, brødkasser, til de fysiske butikker i begyndelse af 2021.

-lipe

17/2 2021
  • Emballagen er en del af legen

    Emballagen er en del af legen

    emballage ›LEGO Group og Formel 1 har med designet af 'Ready til Race'-indpakningen sikret en guldmedalje ved årets Pentawards
  • Plastikaffald bliver til transportkasser

    Plastikaffald bliver til transportkasser

    emballage ›Spansk leverandør af fisk og skaldyr anvender fiskekasser, produceret af BASF-granulat, hvor de fossile råvarer er erstattet af pyrolyseolie fra forbrugerplast
  • Madspild på på skoleskemaet

    Madspild på på skoleskemaet

    emballage ›Alt for meget mad går til spilde i Danmark, og derfor står en række aktører bag Madspildsskolen, hvor familier i efterårsferien kan blive inspireret til at lave overskudsmad til lækre og smagfulde retter
  • Højeste anerkendelse til funktionsvenlig emballage

    Højeste anerkendelse til funktionsvenlig emballage

    emballage ›Producenten af skønhedsprodukter, Tilt har modtaget diamantprisen i årets Pentawards for emballager, der fra grunden er designet til mennesker med kroniske smerter, mobilitetsudfordringer eller nedsat syn
  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    emballage ›Det blev to danske og et islandsk produkt, der løb med sejren i mejeridysten ved dette års International Food Contest (IFC) i MCH Messecenter Herning
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed