DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith udvider samarbejdet med Salling Group

DS Smith skal levere endnu flere genanvendelige emballageløsninger til Danmarks største detailkoncern. Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo

DS Smith har udviklet en række nye emballageløsninger til Salling Group på tværs af deres varesortiment og dagligvarer til både deres e-commerce og fysiske butikker. Fælles for emballageløsningerne er, at de er skabt i bølgepap, hvor 70% af materialet kommer fra genanvendte papfibre og de resterende 30% er nye papfibre. Dette er et centralt led i Salling Groups mål om at emballage på deres egne varemærker skal være 100% genanvendelige inden 2023.

DS Smith skal ligeledes rådgive Danmarks største detailkoncern i forhold til nye innovative og mere bæredygtige emballageløsninger.

Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo. Med de nye kasser får Salling Group ikke kun robuste kasser, der kan tåle forskellige vejrforhold og tunge varer, de får også kasser, som er genanvendelige. Det flugter med Salling Groups emballagestrategi om, at mad-og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka fremover pakkes ind i emballage, der er designet til cirkulær genanvendelse.

Bølgepapkasser til brød, pålæg mm.
DS Smith har ligeledes produceret en ny forsendelseskasse til Salling Groups e-commerce. Produktet er allerede taget i brug på Salling.dk. Kravet fra Salling Group til den nye kasse har været, at den skulle bestå af 100% bølgepap, kunne modstå vind og vejr, den til tider hårde transport og stadig fremstå præsentabel overfor forbrugerne.

DS Smith har også udviklet en ny fødevaregodkendt brødkasse i pap uden PE-belægning, der samtidig kan tåle fedt. Brødkassen er yderst holdbar og kan modstå fugt, da den bliver udsat for temperaturudsving fra frost til stuetemperatur. Den nye brødkasse forventes at blive udrullet i marts og april, og skal benyttes i Salling Groups bake-off sortiment.

DS Smith har endvidere rådgivet Salling Group om en ny pålægskasse i bølgepap til Nettos private label varer, såsom Egelykke og Pølsemesteren. Formålet har været at hyldeoptimere og gøre det lettere for personalet i de enkelte butikker at fylde varer op.

Derudover skal DS Smith agere endnu mere i rollen som rådgiver for Salling Group, når det kommer til at vælge emballage til deres brede varesortiment. Det gælder de varer, der både handles online og i Salling Groups fysiske butikker.

Et kæmpe kvalitetsstempel
-Hos Salling Group ønsker vi at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi ønsker ligeledes, at det skal være nemmere for vores kunder at træffe klimavenlige valg. Det gælder både, når de handler på vores online platforme og i vores fysiske butikker. Med DS Smith som rådgiver, sparringspartner og emballageleverandør til dele af vores varesortiment tilsikrer vi denne ambition, siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef hos Salling Group.

DS Smith arbejder også sammen med en række andre detailkæder i Danmark, og det udvidede samarbejde med Salling Group cementerer emballagevirksomhedens unikke know-how indenfor fremtidens emballageløsninger.

-Det er et kæmpe kvalitetsstempel af vores virksomhed og arbejde, at Salling Group fortsat vælger DS Smith som en af sine emballageleverandører og samarbejdspartnere, hvor vi sammen er med til at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi arbejder i forvejen med en stribe detailvirksomheder, og det udvidede samarbejde understreger vores unikke rolle i branchen, når det kommer til innovation og rådgivning omkring nye emballageløsninger, siger Søren Ibsen, Managing Director hos DS Smith i Danmark.

Emballagen til forsendelse af e-commerce varer er allerede taget i brug, og det bliver emballagen, brødkasser, til de fysiske butikker i begyndelse af 2021.

-lipe

17/2 2021
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud