Designpris til Stora Enso og Vogue Scandinavia

Designpris til Stora Enso og Vogue Scandinavia

Den plastfri indpakning til den helt nye, nordiske udgave af det berømte modemagasin har fået Red Dot Design-prisen for enestående designkvalitet og kreativitet i kategorien Brands og Communication

Af Lisbeth Petersen

Det allerførste eksemplar af Vogue Scandinavia er netop kommet på gaden her i august i den miljøvenlige indpakning, som svenske Store Enso har stået for udviklingen af. Den traditionelle plastindpakning er udskiftet med genanvendeligt fiberpap, som ifølge producenten er helt CO2-neutralt.

Vinderemballagen findes i to oplag; Normal Edition og Collectors Item Limitid Edition. På Limited udgaven har den svenske kunstner Hilma af Klint udsmykket emballagen, og for begge udgaver er designet udviklet med henblik på både at beskytte magasinerne og gøre dem lette og attraktive for læserne at sætte op på boghylden.

-Vogue Scandinavia blev lanceret med det formål at ryste op i det nordiske medielandskab og gå foran når det kommer til bæredygtighed. Vi ønsker at tage et skridt ind i fremtiden og modernisere hele konceptet med magasinjournalistik for at vise, at forbrugeren ikke kun læser, men også oplever og tager del i magasinet, siger Martina Bonnier, chefredaktør i Vogue Scandinavia, og fortsætter:

- Stora Enso er en perfekt partner. De er virkelig innovative inden for kulstofneutral emballagedesign.

Red Dot Design er en af verdens største designkonkurrencer. Alene i år bliver omkring 20.000 produkter og projekter fra hele verdens bedømt.

18/8 2021
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger