Designpris til Ranpaks nyeste papirdispenser

Designpris til Ranpaks nyeste papirdispenser

Wrap n' Go-løsningen i emballagevirksomhedens Geami-serie til mere miljøvenlig papirindpakning, modtager årets IF Design Award i Tyskland

Wrap 'n Go er en papirbaseret pakkeløsning, modulopbygget og nem at bruge, og så behøver den hver afskæring eller klæbende tape.

Emballagen består af papir, som bliver udstanset til en 3D bikube-struktur og et valgfrit blødt, vævet papir.
Begge papirtyper kan sættes på dispenseren, trækkes ud samtidigt og rives af i den ønskede længde. Materialerne giver de indpakkede produkter en solid beskyttelse, og kan bl.a. erstatte bobleplast i transportemballager.

Ranpak er en 50 år gammel, global emballagevirksomhed, som har været en af pionerende inden for udvikling af miljøvenlige, naturlige materialer.

I den Hannoverbaserede designkonkurrence, IF International Forud Design dystede virksomhedens Wrap n Go med næsten 11.000 bidrag fra 57 forskellige lande.

Løsningen er netop blevet præsenteret på Birmingham-messens 'Packaging Innovation'

-lipe

25/5 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende