Danske SwipBox skal levere pakkebokse til det finske marked

Danske SwipBox skal levere pakkebokse til det finske marked

SwipBox skal levere 750 pakkebokse placeret på 300 lokationer over hele Finland til den finske retail-leverandør, Lehtipiste Oy

Den voldsomme vækst i e-handel og dermed i mængden af pakkepost skaber stor efterspørgsel efter nye måder at sende og modtage pakker på. En af løsningerne leveres af danske SwipBox, som netop er valgt som leverandør af 750 pakkebokse placeret på 300 lokationer over hele Finland til den finske retail-leverandør, Lehtipiste Oy

Årlige vækstrater på 15-20% i antallet af pakkeforsendelser i de fleste europæiske lande skaber behov for nye måder at aflevere og sende pakker på. I Finland lyder nu startskuddet til opbygningen af et landsdækkende netværk på mere end 700 pakkebokse - fortrinsvis i de større finske byer.

- Vi oplever stor efterspørgsel fra mange af de store markeder, hvor forbrugerne i stigende grad efterspørger løsninger, hvor de nemt og bekvemt kan hente, sende og returnere pakker, når det passer ind i dagligdagen.

- Derfor er vi naturligvis også glade for at skulle samarbejde med finske Lehtipiste Oy, der har mange års erfaring med levering til de største aktører i detailhandlen i Finland. Løsningen er et åbent netværk, hvilket betyder, at det er muligt at åbne op for mere end én pakkeleverandør, siger Allan Kaczmarek, der er CEO og Founder i SwipBox.

Den bedste løsning på markedet

Ifølge Lehtipiste Oy var det kombinationen af det bedste produkt på markedet og SwipBox' erfaring, der gjorde udslaget:

- Strategisk har vi valgt at supplere vores netværk med pakkeudlevering, som efterspørges af detailhandelen såvel som af forbrugerne. Valget er faldet på SwipBox, som har bevist, at de kan operere med forskellige aktører i mere end 40 lande. Vi mener, SwipBox-produktet er bedst i markedet, og dette kombineret med SwipBox' dedikerede attitude, gjorde udslaget. Vi glæder os til at komme i gang med første etape af etableringen, der starter i dette efterår, siger Timo Värri, der er Produktion & Logistik Direktør i Lehtipiste Oy.

De nye pakkebokse sættes op allerede i efteråret

De 750 pakkebokse bliver produceret af østjyske Elogic Systems, og de første er klar til at blive sat op i Finland i efteråret.

De finske forbrugere kan dermed allerede nu begynde at glæde sig til en helt ny mulighed for at hente og sende pakker.

-hawin

Om SwipBox

Danske SwipBox opererer et netværk af intelligente pakkebokse i mere end 40 lande. Som hovedinvestorer bag SwipBox står Clausen Group og Vækstfonden. Virksomheden har foretaget et ændret strategisk fokus, hvilket betyder, at man fremadrettet fokuserer på at bygge 'dybere' infrastrukturer i de markeder, hvor man er aktiv. Kundelisten tæller i dag udover finske Lehtipiste Oy blandt andre DHL, Salling Group og Bring.

 

Om Lehtipiste Oy

Finske Lehtipiste Oy er et omkostningseffektivt og landsdækkende distributions- og marketingfirma. Produktsortimentet omfatter aviser, blade, bøger, samlerobjekter og mange andre produkter. Lehtipiste Oy samarbejder med ca. 440 lokale og internationale forlag og andre leverandører.

Lehtipiste Oys effektive pakkeopsamling og hurtige distribution dækker næsten 5000 detailhandlere rundt om i landet op til syv dage om ugen.

25/9 2018
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage