Dansk Træemballage køber Karl Hedin EmballagePeter Jensen, aktionær og bestyrelsesformand i DTE (tv.) giver hånd på aftalen Karl Hedin, majoritetsejer i Karl Hedin Emballage giver hånd på aftalen i forbindelse med købet af Karl Hedin Emballage.

Dansk Træemballage køber Karl Hedin Emballage

Ejerne af svenske Karl Hedin Emballage og Dansk Træemballage, DTE har underskrevet en aftale om, at DTE overtager 100 % af aktierne i Karl Hedin Emballage og dets datterselskaber. Overtagelsen vil finde sted den 9. maj 2025

Karl Hedin Emballage fortsætter under det nuværende navn og brand og med Oskar Ryno som administrerende direktør.

DTE er en af Nordens største producenter af træemballage og har ca. 625 ansatte med en omsætning på 1,9 mia. svenske kroner. DTE har otte produktionsanlæg i Danmark, ni produktionsanlæg i Norge, to produktionsanlæg i Sverige og et handelsselskab i Tyskland.

Karl Hedin Emballage med sine 10 produktionsanlæg i Sverige og et i Estland og ca. 275 fuldtidsansatte supplerer på den måde DTE og styrker det kombinerede tilbud til DTE's og Karl Hedin Emballages kunder i Norden.

Kommentar fra Karl Hedin, majoritetsejer af Karl Hedin Emballage:

- Jeg har længe været på udkig efter et nyt ejerskab i emballagevirksomheden. En vigtig faktor har været at finde en kompetent ejer, som kan gøre vores virksomhed stærkere for fremtiden.

- Det har vi fundet i DTE med Peter Jensen som majoritetsejer. Det betyder, at virksomheden fortsat vil bære præg af at være en familievirksomhed, og det føles rigtig godt for mig, siger Karl Hedin, der ejer aktiemajoriteten i Karl Hedin Emballage

- Hos DTE er der også stor glæde over Karl Hedin Emballage bliver en del af koncernen.

- Vi er imponerede over medarbejderne og deres ekspertise og stolthed over virksomhedens produkter og brand. Vi har mange værdimæssige ligheder mellem virksomhederne og byder medarbejderne varmt velkommen til DTE.

- Karl Hedin Emballages produkter med højt specialiseret emballage supplerer vores eksisterende forretning godt, og sammen bliver vi en endnu stærkere gruppe med bedre muligheder for at levere til vores kunder, siger Peter Jensen, aktionær og bestyrelsesformand i DTE

Tilsammen får de to virksomheder en omsætning på ca. 2,5 mia. svenske kroner og i alt ca. 900 medarbejdere.

-hawin

7/5 2025
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten
  • Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    emballage ›I Danmark bruger vi årligt 150 mio. madbokse af engangsplastik, som oftest bliver brugt én gang og derefter ender i skraldespanden - eller i naturen. Nu har et politisk flertal udpeget det tværgående partnerskab, som skal skabe nye løsninger
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben