Dagrofa med en ny offensiv strategiKoncernchef i Dagrofa,Tomas Pietrangeli.

Dagrofa med en ny offensiv strategi

”Gro’27 – vækst på vores måde”, er Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år, og som øger fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer, nemme måltidsløsninger og opgraderinger af logistikken

Øget fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en del af fødevarekoncernen Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år - bl.a. i opgraderinger af logistikløsninger med mere automation

Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi ”Gro’27 – vækst på vores måde” med målet om at styrke sin position inden for detail, foodservice og logistik.

Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst gennem en række målrettede investeringer og optimeringer.

Større investeringer skal hæve barren
I strategien ligger, at Dagrofa vil opfattes af danskerne som de bedste på økologi, det lokale og på danske kvalitetsvarer.

Det er samtidig intentionerne at Meny skal være Danmarks stærkeste dagligvarebrand, mens Dagrofa i sin foodserviceforretning vil vinde +2.000 nye kunder blandt de professionelle køkkener.

Planen indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.

Investeringen er +30 % højere end i den forrige strategiperiode, og den inkluderer både etablering af nye butikker, modernisering af eksisterende butikker og en massiv opgradering af organisationens logistik-setup fx igennem automatisering.

Træffe de modigste beslutninger i fødevarebranchen
- Vi har skabt en solid grobund for vækst og et stærkt fundament gennem de tidligere strategier ”Stærkere Sammen” og ”Fremgang Sammen”.

- Nu er det tid til at gro sammen som virksomhed, som hold og som individer. Vi tror på vækst gennem lokal handlekraft, modige beslutninger og fællesskab, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa, om den nye strategi og fortsætter:

- For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Derfor skruer vi op i forhold til forrige strategiperiode.

- Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice.

- Vi vil vinde vigtige kategoripositioner i detail. Det vil sige, at vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer.

- Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne. Det skal blandt andet bidrage til, at Meny fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder.

- Vi skal være endnu mere modige og gå imod strømmen og turde træffe selvstændige, hurtige beslutninger.

- Både i butikken og online vil vi gøre hverdagen nemmere for kunderne, men så sandelig også gøre hverdagen nemmere og indtjeningen højere for vores købmænd.

- Vi vil ganske enkelt styrke Danmarks eneste fællesskab for selvstændige købmænd, fortsætter Tomas Pietrangeli.

Også foodservice-segmentet skal udbygges. Dagrofa vil opjustere sine aktiviteter og har en målsætning om, at +2.000 nye professionelle kunder skal hentes ind ved hjælp af en øget salgsindsats med flere sælgere i foodservice.

Aarstiderne er en vigtig løftestang
Dagrofas opkøb af Aarstiderne er et vigtigt element i Gro ’27.

Aarstiderne skal være løftestang for både detail og foodservice og for koncernens ambitioner om at være de i bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt.

I mere end 25 år har Aarstiderne været frontløbere på økologi og kvalitet, og derfor er de en vigtig del af den nye vækststrategi ”Gro’27”.

Opkøbet af Aarstiderne er fortsat betinget af godkendelse i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

”Gro’27 – vækst på vores måde” træder i kraft 2025 og løber til udgangen af 2027. 

-hawin

6/12 2024
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Svenskerne hæver panten på drikkevareemballage

    Svenskerne hæver panten på drikkevareemballage

    emballage ›I Sverige stiger panten på drikkevarebeholdere af PET og aluminium her i 2025, hvilket gør det endnu mere attraktivt for forbrugerne at sortere materialerne korrekt til gavn for klimaet og miljøet
  • Ny professor bruger bakterier til at udvikle fremtidens sunde mad

    Ny professor bruger bakterier til at udvikle fremtidens sunde mad

    emballage ›Clarissa Schwab er udnævnt til professor ved Aarhus Universitet. Hun bruger mikroorganismer til at designe funktionelle fødevarer og forbedre vores tarmsundhed
  • Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

    Tre WorldStars til Smurfit Westrock Skandinavien

    emballage ›Smurfit Westrock Skandinavien har vundet tre prestigefyldte WorldStars ved årets WorldStar Packaging Competition 2025 for løsninger der er både innovative og reducerer miljøpåvirkningen
  • Innovative emballageløsninger booster logistikindustrien

    Innovative emballageløsninger booster logistikindustrien

    emballage ›Beumer Group udstiller på LogiMAT i marts måned. På messen i Stuttgart viser leverandøren udstyr som effektiviserer logistikprocesserne og gør dem mere simple
  • Danalim: store vækstmuligheder i Norden og Østersøområdet

    Danalim: store vækstmuligheder i Norden og Østersøområdet

    emballage ›Efter et skuffende regnskabsår forventer Danalim fremgang i såvel omsætning som indtjening i det kommende år – datterselskab i Finland styrker nordisk fokus
  • Ny vakuumenhed til opsamling af foliesnipper

    Ny vakuumenhed til opsamling af foliesnipper

    emballage ›Tentoma Packaging Solutions har lanceret en ny vakuumenhed, der effektivt opsamler foliesnipper fra deres RoRo StretchPack pakkemaskiner