Dagrofa køber Aarstiderne

Dagrofa køber Aarstiderne

Dagrofa, en af landets største fødevarevirksomheder, har underskrevet en købsaftale med Aarstiderne. Målet er at skabe Danmarks stærkeste fællesskab for økologi, lokale varer og højkvalitetsprodukter

Ved at gøre Aarstiderne til en del af familien, gør Dagrofa sig klar til sin næste strategiske fase, som starter 1. januar 2025.

Ambitionen er at styrke positionen som en af landets førende fødevarevirksomheder og med Aarstiderne tilbyde danske kunder i dagligvarehandlen og foodservice endnu flere højkvalitetsprodukter, nemme måltidsløsninger og øge fokus på økologi.

Om købet af Aarstiderne A/S, siger koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli:

-Aarstiderne er en helt fantastisk virksomhed, som igennem 25 år har været Danmarks, ja måske verdens, stærkeste frontløber på økologi, lokale kvalitetsprodukter og nemme måltidsløsninger. Jeg er derfor meget glad for og spændt på, at vi fremover skal samarbejde om vores fælles fremtid. Der er et utroligt godt match mellem vores værdier og de ambitioner, vi har for et stærkere og mere bæredygtigt fødevaredanmark.

Søren Ejlersen, en af grundlæggerne af Aarstiderne, fortæller på vegne af de nuværende ejere:

-Jeg er så utrolig stolt af den rejse, som Aarstiderne har været på de sidste 25 år, og jeg har nydt hver en dag sammen med alle vores dedikerede medarbejdere. Tiden var nu inde til at tage det næste skridt og gøre Aarstidernes produkter og måltidsløsninger tilgængelige for endnu flere danskere, siger Ejlersen og fortsætter:

- Vi søgte den bedste samarbejdspartner i fødevarebranchen for os, og det er uden tvivl Dagrofa. Her har vi fundet nogen, som deler vores vision, tilgang til økologi, kvalitetsfødevarer og vil samarbejdet.

Udvikling af fremtidens madoplevelser
Dagrofa har med detailkæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb samt Dagrofa Foodservice, Dagrofa Logistik og en række producentvirksomheder en bred tilstedeværelse i fødevarebranchen, hvilket Aarstiderne nu fremover bliver en del af.

Dertil vil de digitale kompetencer og platforme hos Aarstiderne matche med Dagrofas nuværende digitale indsats for både detail- og foodservicekunder.

De seneste tre år har Dagrofa med #FremgangSammen-strategien øget markedsandele i detail, styrket innovationen og samarbejdet med de selvstændige købmænd og leverandører.

Virksomheden forbedrede i 2023 igen sine resultater og nåede henholdsvis 19,4 mia. kr. i omsætning og 89 mio. kr. i overskud.

Dagrofa køber Aarstiderne A/S, som har ca. 260 medarbejdere samt rettighederne til brandet.

Købet er betinget af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse, herefter vil Dagrofa og Aarstiderne i fællesskab sætte de strategiske ambitioner for fremtiden.

-lipe

28/10 2024
  • Nu kan udtjent industriplast lettere genanvendes

    Nu kan udtjent industriplast lettere genanvendes

    emballage ›Et treårigt samarbejde mellem en gruppe af Danmarks største industrivirksomheder har knækket flere koder til øget genanvendelse af industriens komplekse plastprodukter. Samtidig opfordrer virksomhederne til mere tværindustrielt samarbejde
  • Fiskeribranchen går med i Returordningen

    Fiskeribranchen går med i Returordningen

    emballage ›Indsamling af mellem 300 og 600 tons plastaffald fra fiskeredskaber om året. Det er det forventede, årlige resultat af Fiskeriretur, som er den femte kollektivordning under hovedorganisationen, Retur der også tæller ordninger for batterier, el, emballager og tekstiler. Det nye samarbejde er affødt af producentansvaret for fiskeredskaber.
  • Stok Group køber Scan Lux Flexible 

    Stok Group køber Scan Lux Flexible 

    emballage ›Stok Group har underskrevet en købsaftale om overtagelse af 100% af aktierne i Scan Lux Flexible, med base i Aarhus. Det er planen at alle aktiviteter overtages i slutningen af marts
  • De skal finde vinderen af Plastprisen 2025

    De skal finde vinderen af Plastprisen 2025

    emballage ›Den eksterne jury til Plastindustriens årlige prisuddeling er nu på plads. Den består i år af Anders Egede Daugaard, lektor, DTU Kemiteknik, Nigel Edmondson, direktør, MADE – Manufacturing Academy of Denmark, og Per Grunddal Jørgensen, CEO, Bogense Plast
  • Papbakker i stedet for plast

    Papbakker i stedet for plast

    emballage ›Smurfit Westrock hjælper Tropica med at skifte fra plast til bakker i pap og hjælper dermed planteproducenten med at eliminere 12,4 tons plast om året
  • Papirbaserede stand-up-poser til opvasketabs

    Papirbaserede stand-up-poser til opvasketabs

    emballage ›Mondi og Proquimia har samarbejdet om at udvikle en emballage, som erstatter den tidligere plastløsning. Den nye pose er fremstillet af Mondi's re/cycle FunctionalBarrier Paper 95/5 og har betydeligt lavere CO2-udledning end den tidligere plastbaserede
  • Tre WorldStars til Nefabs fiberbaserede transportemballager

    Tre WorldStars til Nefabs fiberbaserede transportemballager

    emballage ›Den nordisk-ejede emballageproducent har modtaget hele tre styk af den prestigefyldte pris for sit alternativ til træpallekraver, en bulkemballage til engangsbrug og en bølgepapløsning til skærme
  • Nyt emballagedesign giver store plastbesparelser

    Nyt emballagedesign giver store plastbesparelser

    emballage ›Elworks reducerer brugen af plastik til fordel for mindre miljøbelastende papir i nyt emballagedesign. Det forventer man giver årlige besparelser på 233 ton CO2e