Coop.dk MAD og Osuma.dk går sammen

Coop.dk MAD og Osuma.dk går sammen

De to online-virksomheder inden for dagligvarer direkte til døren, Coop.dk MAD og Osuma.dk, går nu sammen og fortsætter under Coop.dk MAD-navnet. Formålet er at sikre endnu bedre levering i hele landet, både til private, virksomheder og institutioner

-Med sammenlægningen vil kunderne opleve større udvalg, lavere priser og bedre service med mere fleksibel levering over hele Danmark, siger Morten Viktor, direktør for Digital & Online i Coop.

Osuma har været blandt de første til at tilbyde levering af dagligvarer lige til døren. Virksomheden har hidtil fået plukket ordrer i Coop butikker, og er ejet af Brugsforeningen Tryg, der bl.a. også ejer Kvickly Ry.

-Vi har været pionerer på dette område i dansk dagligvarehandel. Men vi er nået til et punkt, hvor vi bedre kan betjene vores kunder sammen med Coop.dk, siger bestyrelsesformand Carsten Bank-Mikkelsen, Osuma.

Hos Coop.dk vil kunderne kunne vælge blandt mere end 7.500 varer, heraf næsten 2.000 økologiske og et stort udvalg af klassiske og populære Irma varer. Der leveres i hele landet og mange steder mere fleksibelt og med flere leveringsmuligheder.

Overtagelsen betyder at alle kunder hos Osuma tilbydes at handle på Coop.dk fremover og at Osuma.dk lukkes ned 1. oktober 2021.

Egne chauffører fra årsskiftet
Sammenlægningen med Osuma er en del af Coops ambitiøse strategi, hvor der i år og de kommende år vil blive investeret massivt i online dagligvarehandel.

Coop.dk har det seneste halvandet år fordoblet antal af kunder og omsætning. I det første halvår af 2021 har salget været cirka 70 procent større i forhold til de tilsvarende måneder sidste år, hvor Corona-krisen skabte stor stigning i salget.

Fra årsskiftet opruster Coop yderligere med egne chauffører og biler, efter, at Coop.dk MAD som den første online dagligvarevirksomhed tidligere i år indgik chaufføroverenskomst med 3F for at sikre ordnede forhold for medarbejderne.

-lipe

27/8 2021
  • Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    Dansk Træemballage efterlyser justeringer

    emballage ›Dansk Træemballage mener, at den aktuelle implementering af det udvidede producentansvar for emballage rammer dansk produceret træemballage urimeligt hårdt og skævvrider konkurrencen
  • Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    Kosmetikkalender hyldet med ScanStar

    emballage ›Til julen sidste år fremstillede Metsä Boards og VG Kvadra Pak i fællesskab med kosmetikproducenten LUMENE en pakkekalender. Nu har den modtaget en nordisk emballagepris
  • Fra affald til CO2-fanger

    Fra affald til CO2-fanger

    emballage ›Kemi-forskere på Københavns Universitet har udviklet en teknik, der kan forvandle havenes plastikaffald til en klimaløsning for effektiv CO2-fangst
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken