
Coop relancerer sine kaffebrands
Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
Historisk set har Cirkel-kaffe og Irma-kaffe skabt særpræg og oplevelser gennem kvalitetskaffe med unikke smage i velkendte brands.
Men konkurrencen på kaffemarkedet er hård, og kundernes krav til kvalitet og smag vokser.
Det skriver Coop i en pressemeddelelse, hvor kategoridirektør i Coop, Jeff Salter forklarer at relanceringen både handler om at øge kvaliteten og udtrykket på alle varianter betydeligt, og samtidig styrke to historiske brands, med en frisk, velsmagende kaffeoplevelse, som kunderne kan genkende og stole på.
- Med den forbedrede kvalitet i et nyt lækkert design forventer vi at øge vores samlede salg med over 200 tons kaffe over de kommende år, siger Jeff Salter.
Som led i relanceringen flyttes ristningen af en årlig mængde på 700 tons kaffe til Danmark, hvor den fremover varetages lokalt af BKI i Aarhus.
Det nye setup gør det muligt at løfte smagsprofilen, som understøtter ambitionen om at tilbyde kaffe med karakter, identitet og høj drikkeoplevelse.
Ifølge Coop gavner relanceringen smagsprofilen positivt på alle 24 varianter.
Blandt andet går Cirkel Guld kaffe tilbage til den "gode, gamle, velkendte smag", og smagen i Coops økologiske kaffeserie under Änglamark opdateres, så den matcher kundernes efterspørgsel på økologisk kaffe.
- Coop har traditionelt haft en stærk position på kaffemarkedet, og de historiske brands og vores kunder fortjener høj kvalitet.
- Det sikrer vi blandt andet gennem en unik sammensætning af bønner, der via en specialristning er med til at give den unikke smag, som kendetegner vores egne kaffer, siger kategorichef i Coop, Niklas Pforr Ibsen.
Det nye kaffesortiment er netop kommet på hylderne i SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen over hele landet.
-hawin