Coop relancerer sine kaffebrandsCoop relancerer de velkendte kaffemærker. (Foto: Coop Danmark)

Coop relancerer sine kaffebrands

Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design

Historisk set har Cirkel-kaffe og Irma-kaffe skabt særpræg og oplevelser gennem kvalitetskaffe med unikke smage i velkendte brands.

Men konkurrencen på kaffemarkedet er hård, og kundernes krav til kvalitet og smag vokser.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse, hvor kategoridirektør i Coop, Jeff Salter forklarer at relanceringen både handler om at øge kvaliteten og udtrykket på alle varianter betydeligt, og samtidig styrke to historiske brands, med en frisk, velsmagende kaffeoplevelse, som kunderne kan genkende og stole på.

- Med den forbedrede kvalitet i et nyt lækkert design forventer vi at øge vores samlede salg med over 200 tons kaffe over de kommende år, siger Jeff Salter.

Som led i relanceringen flyttes ristningen af en årlig mængde på 700 tons kaffe til Danmark, hvor den fremover varetages lokalt af BKI i Aarhus.

Det nye setup gør det muligt at løfte smagsprofilen, som understøtter ambitionen om at tilbyde kaffe med karakter, identitet og høj drikkeoplevelse.

Ifølge Coop gavner relanceringen smagsprofilen positivt på alle 24 varianter.

Blandt andet går Cirkel Guld kaffe tilbage til den "gode, gamle, velkendte smag", og smagen i Coops økologiske kaffeserie under Änglamark opdateres, så den matcher kundernes efterspørgsel på økologisk kaffe.

- Coop har traditionelt haft en stærk position på kaffemarkedet, og de historiske brands og vores kunder fortjener høj kvalitet.

- Det sikrer vi blandt andet gennem en unik sammensætning af bønner, der via en specialristning er med til at give den unikke smag, som kendetegner vores egne kaffer, siger kategorichef i Coop, Niklas Pforr Ibsen. 

Det nye kaffesortiment er netop kommet på hylderne i SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen over hele landet.

-hawin

30/6 2025
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje