Coop relancerer sine kaffebrandsCoop relancerer de velkendte kaffemærker. (Foto: Coop Danmark)

Coop relancerer sine kaffebrands

Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design

Historisk set har Cirkel-kaffe og Irma-kaffe skabt særpræg og oplevelser gennem kvalitetskaffe med unikke smage i velkendte brands.

Men konkurrencen på kaffemarkedet er hård, og kundernes krav til kvalitet og smag vokser.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse, hvor kategoridirektør i Coop, Jeff Salter forklarer at relanceringen både handler om at øge kvaliteten og udtrykket på alle varianter betydeligt, og samtidig styrke to historiske brands, med en frisk, velsmagende kaffeoplevelse, som kunderne kan genkende og stole på.

- Med den forbedrede kvalitet i et nyt lækkert design forventer vi at øge vores samlede salg med over 200 tons kaffe over de kommende år, siger Jeff Salter.

Som led i relanceringen flyttes ristningen af en årlig mængde på 700 tons kaffe til Danmark, hvor den fremover varetages lokalt af BKI i Aarhus.

Det nye setup gør det muligt at løfte smagsprofilen, som understøtter ambitionen om at tilbyde kaffe med karakter, identitet og høj drikkeoplevelse.

Ifølge Coop gavner relanceringen smagsprofilen positivt på alle 24 varianter.

Blandt andet går Cirkel Guld kaffe tilbage til den "gode, gamle, velkendte smag", og smagen i Coops økologiske kaffeserie under Änglamark opdateres, så den matcher kundernes efterspørgsel på økologisk kaffe.

- Coop har traditionelt haft en stærk position på kaffemarkedet, og de historiske brands og vores kunder fortjener høj kvalitet.

- Det sikrer vi blandt andet gennem en unik sammensætning af bønner, der via en specialristning er med til at give den unikke smag, som kendetegner vores egne kaffer, siger kategorichef i Coop, Niklas Pforr Ibsen. 

Det nye kaffesortiment er netop kommet på hylderne i SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen over hele landet.

-hawin

30/6 2025
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager