Container Centralen opdeles i to specialiserede virksomheder i Europa

Container Centralen opdeles i to specialiserede virksomheder i Europa

I mere end 40 år har Container Centralen betjent sine europæiske kunder med CC containere i form af de genanvendelige transportenheder

Den ene virksomhed fokuserer udelukkende på forsyningskæden til blomsterbranchen, og den anden er fuldstændig aktiv i FMCG-forsyningskæden, altså i retailsektoren.

Ledelsen i Container Centralen forstår og støtter beslutningen om at opdele virksomheden. Man er nemlig overbevist om, at denne opdeling vil føre til to specialiserede virksomheder, hvilket resulterer i acceleration, udvidelse og forbedring af servicen til kunderne i de to forsyningskæder. 

Container Centralen i den grønne sektor

VGB, som er sammenslutningen af hollandske blomster- og plantegrossister, er den eneste aktionær i 'den grønne del' af Container Centralen i Europa. Virksomhedens nuværende produktportefølje er CC Container, CC Halv-container og CC Eurocontainer.

Navnet Container Centralen A/S forbliver det samme, og det samme gør de eksisterende tjenester. Det personale, der primært er dedikeret til kunder i den grønne sektor, arbejder i denne virksomhed.

FMCG-virksomheden

Erhvervsinvest (EI), som er et dansk investeringsselskab, er den eneste aktionær i FMCG-delen i Europa. Virksomhedens produktportefølje inkluderer CC (Euro) Rolly, CC (Euro) Dolly, CC Rollcontainer og CC Freshbox. Det personale, der primært er dedikeret til kunder i FMCG, arbejder i denne virksomhed.

EI ejer også Pool Service B.V. i Deventer, Holland, der administrerer puljen af CBL-kasser på vegne af Stichting Versfust. Derudover er EI blevet den eneste aktionær i CC Inc., der betjener den grønne sektor i USA med genanvendelige transportenheder.

-hawin

 

1/2 2021
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud