Cocio i ny indpakning

Cocio i ny indpakning

Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 

Sammen præsenterer de en moderne fodboldtrøje, hvor sport møder street med en nostalgisk farvepalette og stærke referencer til Cocios visuelle identitet.

Designet er inspireret af hummels 80’er-æstetik med bølgede striber, oversize pasform og ‘1951’ trykket på brystet, som er en hyldest til året, hvor Cocio første gang ramte hylderne i Danmark.

Resultatet er en trøje med kant, kultur og karisma – brygget fra ren nostalgi og skabt til en helt ny generation.

- Vi er midt i en spændende relancering af Cocio-brandet, hvor Cocio har fået et nyt logo og samarbejdet med hummel er en oplagt måde at gøre det nærværende for forbrugerne. Vi har altid stået for god smag – i flasken – og nu også i garderoben.

- Det handler om at hylde den gode smag og at fortsætte med at være relevant og tappe ind i de trends som vores målgruppe tapper ind i, hvor vi styrker vores position som et moderne, ikonisk brand, der tør tænke anderledes og være relevant i nye sammenhænge, siger Marie Kjær Buhl, Brand Manager for Cocio i Danmark.

“Smagen af noget ikonisk” samler to brands med rødder i dansk kulturhistorie. I følge Arla Foods og Hummel, som står bag Cocio, forener  hummel og Cocio retroæstetik og attitude – og taler direkte til en ny generation, hvor god stil og personlighed går hånd i hånd.

- Vi ser en tydelig trend, hvor fodboldtrøjer er blevet en fast del af hverdagsmoden. Sammen med Cocio har vi skabt en trøje med både historie, personlighed og kant – designet til dem, der tør at stå ved deres stil.

- Vores samarbejde handler om mere end mode og chokolademælk; det handler om at hylde den gode smag – og vi håber, at folk vil bære trøjen med attitude og selvtillid, siger Morten Lund, Global Marketing Director hos hummel.

-hawin

 

27/6 2025
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • 4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    emballage ›Royal Unibrew blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at markedsføre Egekildevand med udsagn om CO2-neutralitet på emballagen uden samtidig at oplyse på emballagen, at CO2-neutraliteten delvist blev opnået ved klimakompensation. Nu har drikkevareproducenten accepteret at betale en bøde på fire millioner kroner for vildledende markedsføring