CMC Packaging Automation indgår strategisk partnerskab med Mondi

CMC Packaging Automation indgår strategisk partnerskab med Mondi

Mondis kraftpapir skal være det foretrukne produkt til CMCs emballeringsmaskiner. Samarbejdet skal sikre flere bæredygtige og omkostningseffektive papirløsninger til e-handelsmarkedet

Af Lisbeth Petersen

CMC Packaging Automation, som er en global leder inden for fuldautomatiske on demand-emballageløsninger, har udpeget Mondi som den foretrukne kraftpapirpartner til CMC-maskiner.

Samarbejdet vil fokusere på at udvikle banebrydende emballageløsninger, der udnytter begge virksomheders unikke styrker. Og ifølge de to partnere vil det give kunderne betydelige fordele, herunder forbedret produktkvalitet og øget bæredygtighed.

-Vi er begejstrede for at slå os sammen med Mondi, en virksomhed, der deler vores urokkelige engagement i bæredygtighed og innovation, siger Luigi Russo, General Manager for CMC Packaging Automation.

Han fortsætter:

-Dette partnerskab forbedrer vores maskiners ydeevne og gør det muligt for os at give vores kunder ansvarlige og bæredygtige emballageløsninger til e-handel, der opfylder de højeste krav til ydeevne og standarder. Efter vellykkede forsøg med Mondi kraftpapir på vores maskiner er vi overbeviste om dets enestående køreegenskaber, hvilket sikrer, at vores kunder får en problemfri og effektiv løsning.«

Optimeret ydeevne og miljømæssig ansvarlighed
Mondi's omfattende udvalg af førsteklasses papirprodukter, såsom Advantage eCom Kraft, EcoVantage eCom Mailer Pro og EcoVantage eCom Mailer er omhyggeligt udformet til at fungere problemfrit på CMC's maskiner, hvilket sikrer maksimal ydeevne og effektivitet.

Samarbejdet er fokuseret på at fremstille emballagematerialer, der begrænser miljøpåvirkningen og forbedrer den samlede emballageproces.

Silvia Hanzelova, Sales Director Speciality Kraft Paper hos Mondi, udtaler:

-Vores fælles indsats vil fokusere på at skabe innovative kraftpapirløsninger, der understøtter den cirkulære økonomi og opfylder e-handelssektorens behov.

1/8 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje