CMC Packaging Automation indgår strategisk partnerskab med Mondi

CMC Packaging Automation indgår strategisk partnerskab med Mondi

Mondis kraftpapir skal være det foretrukne produkt til CMCs emballeringsmaskiner. Samarbejdet skal sikre flere bæredygtige og omkostningseffektive papirløsninger til e-handelsmarkedet

Af Lisbeth Petersen

CMC Packaging Automation, som er en global leder inden for fuldautomatiske on demand-emballageløsninger, har udpeget Mondi som den foretrukne kraftpapirpartner til CMC-maskiner.

Samarbejdet vil fokusere på at udvikle banebrydende emballageløsninger, der udnytter begge virksomheders unikke styrker. Og ifølge de to partnere vil det give kunderne betydelige fordele, herunder forbedret produktkvalitet og øget bæredygtighed.

-Vi er begejstrede for at slå os sammen med Mondi, en virksomhed, der deler vores urokkelige engagement i bæredygtighed og innovation, siger Luigi Russo, General Manager for CMC Packaging Automation.

Han fortsætter:

-Dette partnerskab forbedrer vores maskiners ydeevne og gør det muligt for os at give vores kunder ansvarlige og bæredygtige emballageløsninger til e-handel, der opfylder de højeste krav til ydeevne og standarder. Efter vellykkede forsøg med Mondi kraftpapir på vores maskiner er vi overbeviste om dets enestående køreegenskaber, hvilket sikrer, at vores kunder får en problemfri og effektiv løsning.«

Optimeret ydeevne og miljømæssig ansvarlighed
Mondi's omfattende udvalg af førsteklasses papirprodukter, såsom Advantage eCom Kraft, EcoVantage eCom Mailer Pro og EcoVantage eCom Mailer er omhyggeligt udformet til at fungere problemfrit på CMC's maskiner, hvilket sikrer maksimal ydeevne og effektivitet.

Samarbejdet er fokuseret på at fremstille emballagematerialer, der begrænser miljøpåvirkningen og forbedrer den samlede emballageproces.

Silvia Hanzelova, Sales Director Speciality Kraft Paper hos Mondi, udtaler:

-Vores fælles indsats vil fokusere på at skabe innovative kraftpapirløsninger, der understøtter den cirkulære økonomi og opfylder e-handelssektorens behov.

1/8 2024
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning