Cirkulær fødevareemballage drager mod nye horisonter

Cirkulær fødevareemballage drager mod nye horisonter

Producenten af fødevareemballage, Faerch, er blevet solgt til A. P. Møller Holding for 1,9 milliarder Euro

Hos Faerch er der stor tilfredshed med at blive indlemmet i folden hos den nye ejer.  

- Vi er glade og stolte over at blive en del af A.P. Møller Group. Det passer perfekt med hensyn til vores kerneværdier, og vi oplever fuld støtte til vores strategi for at udvikle industrien og skabe cirkulære emballageløsninger. At blive en del af A.P. Møller Group og dens enestående familiehistorie, dens langsigtede investeringer og internationale netværk medfører mange fordele og muligheder for Faerch, siger Lars Gade Hansen, CEO, Faerch Group.

Faerch har bæredygtige emballageløsninger som et af sine store fokusområder. Blandt andet producerer man fødevareemballage af genbrugsplast, som så igen kan genbruges og indgå i et utal af cyklusser.

Netop den tilgang til industriel emballageproduktion er da også noget, der har medvirket til A. P. Møller Holdings interesse for at købe virksomheden.  

- Vi investerer i og bygger virksomheder, der har en positiv indvirkning på samfundet. Med sit fokus på at gøre fødevareemballage cirkulær har Faerch en klar positiv indvirkning på samfundet, og vi er stolte af at byde Faerch velkommen til A.P. Møller Holding. Med vores globale forankring og omfattende netværk er vi overbeviste om, at vi bliver en værdiskabende samarbejdspartner, som på lang sigt kan bidrage til at Faerch fremskynder sin position som den førende producent af bæredygtig fødevareemballage, siger Jan Nielsen, CIO, i A.P. Møller Holding.

Faerch fortsætter som et separat selskab. Med de nye ejere øger Faerch sit momentum yderligere med henblik på at sætte gang i overgangen til cirkulær produktion af fødevareemballage. På den måde bliver man i stand til at skalere sin bakke-til-bakke-genindvinding til flere lande.

Transaktionen med Faerch er betinget af godkendelse fra de relevante konkurrencemyndigheder og afslutningen af Faerchs nyligt annoncerede overtagelse af Sirap fødevareemballagevirksomhederne i Italien, Polen og Spanien.

-hawin

 

 

 

14/12 2020
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum