CHEP vinder pris for transportsamarbejde

CHEP vinder pris for transportsamarbejde

Supply chain-virksomheden modtog prisen for deres samarbejdsløsninger på transportområdet ved uddelingen af Supply Chain Excellence Awards

FMCG- og supply chain-virksomheden CHEP er blevet anerkendt for deres innovative løsninger inden for transportområdet til den årlige awarduddeling Supply Chain Excellence Awards.

CHEP har vundet i kategorien 'Innovation in Transport', der hylder originale løsninger inden for transport, som kan dokumentere målbare resultater i organisationens forsyningskæde på tværs af detailhandlen, produktion og den offentlige sektor.

CHEP modtog prisen for deres ‘Transport Collaboration Solutions’-initiativ, som støtter virksomheder inden for forsyningskæden i at blive mere bæredygtige og reducere deres CO2-aftryk.

Initiativet identificerer CHEP-kunder, som med fordel kan arbejde sammen – for eksempel ved at dele den samme lastvogn til vareleveringer – og hjælper dem med at optimere og reducere både ’tomme kilometer’ og CO2-udledning.

På nuværende tidspunkt har initiativet involveret mere end 200 af virksomhedens kunder på globalt plan, inklusive brands som P&G, Mahou San Miguel og CAPSA. I perioden juli 2018 til april 2019 estimerer CHEP, at de har hjulpet deres kunder med at spare 873 tons CO2 i Storbritannien alene.

Matt Quinn, vicepræsident for Nordeuropa hos CHEP, siger:

- Vi er glade og stolte over at modtage en så prestigefyldt pris. Luftforurening og klimaforandringer er emner, som fylder mere og mere på den offentlige agenda, og den britiske transportsektor er under pres for at minimere sit CO2-aftryk. CHEP’s Transport Collaboration Solution er udviklet som et svar på de voksende problemer.

- Vi er ikke bare dedikerede til at performe bedst, når det kommer til FMCG og detail-services, men også til den fortsatte udvikling henimod grønnere løsninger på tværs af hele vores forretning. Derfor er det stort for os at blive anerkendt for vores arbejde på netop dette område.

-hawin

21/11 2019
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert