CHEP vinder pris for transportsamarbejde

CHEP vinder pris for transportsamarbejde

Supply chain-virksomheden modtog prisen for deres samarbejdsløsninger på transportområdet ved uddelingen af Supply Chain Excellence Awards

FMCG- og supply chain-virksomheden CHEP er blevet anerkendt for deres innovative løsninger inden for transportområdet til den årlige awarduddeling Supply Chain Excellence Awards.

CHEP har vundet i kategorien 'Innovation in Transport', der hylder originale løsninger inden for transport, som kan dokumentere målbare resultater i organisationens forsyningskæde på tværs af detailhandlen, produktion og den offentlige sektor.

CHEP modtog prisen for deres ‘Transport Collaboration Solutions’-initiativ, som støtter virksomheder inden for forsyningskæden i at blive mere bæredygtige og reducere deres CO2-aftryk.

Initiativet identificerer CHEP-kunder, som med fordel kan arbejde sammen – for eksempel ved at dele den samme lastvogn til vareleveringer – og hjælper dem med at optimere og reducere både ’tomme kilometer’ og CO2-udledning.

På nuværende tidspunkt har initiativet involveret mere end 200 af virksomhedens kunder på globalt plan, inklusive brands som P&G, Mahou San Miguel og CAPSA. I perioden juli 2018 til april 2019 estimerer CHEP, at de har hjulpet deres kunder med at spare 873 tons CO2 i Storbritannien alene.

Matt Quinn, vicepræsident for Nordeuropa hos CHEP, siger:

- Vi er glade og stolte over at modtage en så prestigefyldt pris. Luftforurening og klimaforandringer er emner, som fylder mere og mere på den offentlige agenda, og den britiske transportsektor er under pres for at minimere sit CO2-aftryk. CHEP’s Transport Collaboration Solution er udviklet som et svar på de voksende problemer.

- Vi er ikke bare dedikerede til at performe bedst, når det kommer til FMCG og detail-services, men også til den fortsatte udvikling henimod grønnere løsninger på tværs af hele vores forretning. Derfor er det stort for os at blive anerkendt for vores arbejde på netop dette område.

-hawin

21/11 2019
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025