Castrol lancerer ny emballage i Europa med op til 20 % mindre plastik

Castrol lancerer ny emballage i Europa med op til 20 % mindre plastik

De nydesignede plastflasker vil være tilgængelige i størrelserne halv liter, en liter, fire liter og fem liter for alle autoværksteder og forhandlere fra september 2023. Flaskerne har den ekstra fordel, at de er mere kompakte på hylden og lettere at transportere end de tidligere

Introduktionen af de nydesignede flasker er en del af Castrols bæredygtighedsstrategi PATH360**, som har til formål at spare affald, reducere kulstof og forbedre liv.

Mens halv-liters flaskerne ikke er omfattet af plastikbesparelserne, bruger virksomhedens nye 5-liters flaske på det Europæiske marked 20 % mindre plastik sammenlignet med den tidligere version, som er et af de bedst sælgende produkter i Castrol-sortimentet

Siden 2019 er de nye flasker blevet introduceret på flere af Castrols internationale markeder, herunder Kina og Indien, hvilket har gjort det muligt for virksomheden at bruge 4.000 tons mindre plastik sammenlignet med de tidligere små flaskedesigns

I Europa forventes de nye flasker at spare omkring 1.000 tons plastik om året sammenlignet med de tidligere små flaskedesigns og samlet set på tværs af hele flaskesortimentet*

Flere flasker på hylder og paller
For 5-liters flasken er skarpe flaskehjørner blevet forvandlet til smarte riller, der er designet til at give ekstra styrke og modstandsdygtighed, og de overordnede flaskeformer er også blevet optimeret, så flere flasker kan stå på paller og hylder.

Dette fokus på pladsoptimering, herunder flytningen af håndtaget til hjørnet, betyder, at 28 % flere kartoner med 4-liters flasker nu kan være på en enkelt palle. Tilsvarende kan der nu være 36 kartoner med 5-liters flasker på en enkelt palle sammenlignet med 28 kartoner førhen.

Der er tilføjet en række funktioner, bl.a. et manipulationssikret låg med et præget Castrol-logo og en varmeforsegling for at beskytte produkternes integritet og give kunderne yderligere forsikring om, at flaskerne indeholder ægte Castrol-smøremidler og -væsker.

Shailendra Gupte, Marketing Director EMEA hos Castrol, udtaler:

-I takt med at mobilitetssektoren og industrien generelt bevæger sig mod en mere bæredygtig fremtid, ønsker kunderne flere valgmuligheder og stadig mere bæredygtige løsninger. Den nye emballage går hånd i hånd med dette og med vores nye brandidentitet. Sammen signalerer de Castrols forpligtelse til at investere i fremtiden og skabe nye muligheder for vækst og succes, samtidig med at vi opfylder vores kunders skiftende behov.

Fakta:
I 2022 producerede Castrol 11 millioner 5-liters flasker, 8,5 millioner 4-liters flasker, 38,5 millioner 1-liters flasker og 270.000 halv-liters flasker i Europa

-lipe

19/10 2023
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen