Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer

Nedtællingen er i gang og snart åbner BrauBeviale atter dørene til messen for aktørerne i drikkevareindustrien.

I år bygger begivenheden videre på sit fokus på vinsektoren, som blev introduceret i 2023, med et dedikeret Wine@BrauBeviale-område i hal 4A.

Den brede vifte af tværgående teknologier på BrauBeviale bliver derfor forstærket af et særligt område for vin, herunder et understøttende program. I år vil der være særligt fokus på ”dealcoholisation”, som lover yderligere markedspotentiale i vin- og ølsektoren.

Med omkring 820 udstillere, heraf 50 % internationale, fordelt på ni haller giver BrauBeviale et omfattende overblik over produkter og services til bryggerier og drikkevareproducenter.

- Vores udstillere er godt afstemt med markedets behov. De arbejder tæt sammen med de besøgende og viser de nyeste innovationer inden for råvarer og energiløsninger - kritiske faktorer for bryggerier og drikkevareproducenter, forklarer Andrea Kalrait, administrerende direktør for BrauBeviale.

Især ”dealcholisation” af øl og vin vil være et fokuspunkt i år, da mange tal fra branchen tyder på en betydelig vækst på området for alkoholfri øl og vin.

- Vores årlige tilstedeværelse - med undtagelse af drinktec-året - gør det muligt for vores udstillere og besøgende at opretholde en tæt kontakt og få et rettidige svar på spørgsmålene i den daglige drift, siger Andrea Kalrait, og kommer ind på at stemningen i branchen generelt fortsat positiv med fortsatte investeringer i sektoren.

Denne udgave af BrauBeviale dækker atter et bredt spektrum af tilbud i de ni haller: Udvalget af råvarer bliver præsenteret i hal 1, mens de teknologiske løsninger bliver fremvist i hal 7A til 9.

Talrige emballagevarianter er på færde i hal 4 og 4A sammen med logistikudbuddet i Logistics Lounge i hal 4. Markedsføringsløsningerne finder man i hal 5.

Fremover vil Young Talents Camp og Startup Area i hal 6 vise nye muligheder for netværk og innovation. Produktudviklingsworkshops, á to en halv times varighed, eller ”Sip & Innovate”-formatet, der er designet til at realisere ideer baseret på foruddefinerede spørgsmål, giver ny indsigt til bryggerier og drikkevarevirksomheder.

Alle de nødvendige oplysninger til at planlægge besøget er tilgængelige her:

Den dynamiske indflydelse fra mikrobryggere og hobbyfolk fortsætter med at forme trends på ølmarkedet og dermed er der lagt stor vægt på dialogen.

”Craft Drinks Area” i hal 6 samler alle aficionados, der er ivrige efter at afprøve den nyeste smag eller de nyeste trends, mens man altså ”afprøver” øl, vin, spiritus eller ikke-alkoholiske drikkevarer.

Dette område præsenterer også Pascal Wolkes vinderøl fra amatørbryggerkonkurrencen Maisel & Friends.

Vinderøllene fra den professionelle sektor vil blive fremhævet i European Beer Star, som arrangeres af den bayerske sammenslutning af private bryggerier - traditionen tro vil offentliggørelsen af vinderne og prisoverrækkelsen finde sted på BrauBeviales anden dag.

Interessen for BrauBeviale har allerede vist sig at være stor.

- Det rigtige valg af maskiner, materialer og processer er afgørende for forskellen mellem en god og en fremragende drik. Det er synergien mellem videnskab, teknologi og kreativitet, der gør det muligt for producenterne at forbedre alle disse aspekter.

- Vi er overbeviste om, at dette års BrauBeviale fortsat vil give værdifuld inspiration til drikkevareproducenter, opsummerer Andrea Kalrait.

-hawin

19/11 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje