Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer

Nedtællingen er i gang og snart åbner BrauBeviale atter dørene til messen for aktørerne i drikkevareindustrien.

I år bygger begivenheden videre på sit fokus på vinsektoren, som blev introduceret i 2023, med et dedikeret Wine@BrauBeviale-område i hal 4A.

Den brede vifte af tværgående teknologier på BrauBeviale bliver derfor forstærket af et særligt område for vin, herunder et understøttende program. I år vil der være særligt fokus på ”dealcoholisation”, som lover yderligere markedspotentiale i vin- og ølsektoren.

Med omkring 820 udstillere, heraf 50 % internationale, fordelt på ni haller giver BrauBeviale et omfattende overblik over produkter og services til bryggerier og drikkevareproducenter.

- Vores udstillere er godt afstemt med markedets behov. De arbejder tæt sammen med de besøgende og viser de nyeste innovationer inden for råvarer og energiløsninger - kritiske faktorer for bryggerier og drikkevareproducenter, forklarer Andrea Kalrait, administrerende direktør for BrauBeviale.

Især ”dealcholisation” af øl og vin vil være et fokuspunkt i år, da mange tal fra branchen tyder på en betydelig vækst på området for alkoholfri øl og vin.

- Vores årlige tilstedeværelse - med undtagelse af drinktec-året - gør det muligt for vores udstillere og besøgende at opretholde en tæt kontakt og få et rettidige svar på spørgsmålene i den daglige drift, siger Andrea Kalrait, og kommer ind på at stemningen i branchen generelt fortsat positiv med fortsatte investeringer i sektoren.

Denne udgave af BrauBeviale dækker atter et bredt spektrum af tilbud i de ni haller: Udvalget af råvarer bliver præsenteret i hal 1, mens de teknologiske løsninger bliver fremvist i hal 7A til 9.

Talrige emballagevarianter er på færde i hal 4 og 4A sammen med logistikudbuddet i Logistics Lounge i hal 4. Markedsføringsløsningerne finder man i hal 5.

Fremover vil Young Talents Camp og Startup Area i hal 6 vise nye muligheder for netværk og innovation. Produktudviklingsworkshops, á to en halv times varighed, eller ”Sip & Innovate”-formatet, der er designet til at realisere ideer baseret på foruddefinerede spørgsmål, giver ny indsigt til bryggerier og drikkevarevirksomheder.

Alle de nødvendige oplysninger til at planlægge besøget er tilgængelige her:

Den dynamiske indflydelse fra mikrobryggere og hobbyfolk fortsætter med at forme trends på ølmarkedet og dermed er der lagt stor vægt på dialogen.

”Craft Drinks Area” i hal 6 samler alle aficionados, der er ivrige efter at afprøve den nyeste smag eller de nyeste trends, mens man altså ”afprøver” øl, vin, spiritus eller ikke-alkoholiske drikkevarer.

Dette område præsenterer også Pascal Wolkes vinderøl fra amatørbryggerkonkurrencen Maisel & Friends.

Vinderøllene fra den professionelle sektor vil blive fremhævet i European Beer Star, som arrangeres af den bayerske sammenslutning af private bryggerier - traditionen tro vil offentliggørelsen af vinderne og prisoverrækkelsen finde sted på BrauBeviales anden dag.

Interessen for BrauBeviale har allerede vist sig at være stor.

- Det rigtige valg af maskiner, materialer og processer er afgørende for forskellen mellem en god og en fremragende drik. Det er synergien mellem videnskab, teknologi og kreativitet, der gør det muligt for producenterne at forbedre alle disse aspekter.

- Vi er overbeviste om, at dette års BrauBeviale fortsat vil give værdifuld inspiration til drikkevareproducenter, opsummerer Andrea Kalrait.

-hawin

19/11 2024
  • Plastindustrien glæder sig over styrkede krav til cirkularitet

    Plastindustrien glæder sig over styrkede krav til cirkularitet

    emballage ›EU's emballageforordning, som netop er vedtaget, stiller skærpede krav til genanvendt indhold og design af emballage. Plastindustrien støtter op om de nye regler og ser dem som et vigtigt skridt mod en mere cirkulær emballageproduktion
  • Mindre producenter af plantebaserede fødevarer får hjælp til at gro

    Mindre producenter af plantebaserede fødevarer får hjælp til at gro

    emballage ›Skræddersyede udviklingsforløb sætter skub i danske SMV’ers produktion af sikre, smagfulde og kommercielt levedygtige plantebaserede fødevarer
  • Nye regler skal styrke forbrugersikkerheden

    Nye regler skal styrke forbrugersikkerheden

    emballage ›En strammere lovgivning for forbrugersikkerhed ser dagens lys i denne måned, og reglerne er gode nyheder for de danske forbrugere. Det er udmeldingen fra Jens Haugaard, der er direktør hos compliance-specialisten Mediator
  • Royalt besøg i køkkenet

    Royalt besøg i køkkenet

    emballage ›Protektor for Stop Spild Af Mad H.K.H. Prinsesse Marie besøgte Bispebjerg Hospitals patientkøkken og foreningen Stop Spild Af Mad. Fokus var på innovative løsninger mod madspild i offentlige storkøkkener og på foreningens mangeårige indsats
  • Positive signaler fra markedet

    Positive signaler fra markedet

    emballage ›Afsluttende balance bekræfter BrauBeviales rolle som europæisk mødested for drikkevaresektoren, hvor både fremtidens løsninger bliver vist og kravene til dem diskuteret
  • Kemiske reaktioner gør plantedrikke fattige på næring

    Kemiske reaktioner gør plantedrikke fattige på næring

    emballage ›Plantebaserede drikke er fattigere på protein og essentielle aminosyrer, end komælk pga. den omfattende forarbejdning, hvor kemiske processer forringer kvaliteten af proteinerne og i nogle tilfælde skaber nye bekymrende stoffer. Det viser et studie fra Københavns Universitet. Forsker efterlyser bl.a. bedre information på emballagen
  • PanPac styrker den digitale tilstedeværelse

    PanPac styrker den digitale tilstedeværelse

    emballage ›PanPac Engineering oplever stigende efterspørgsel fra internationale markeder og har derfor styrket sin digitale profil for bedre at kunne imødekomme globale kunders behov
  • Sortering af plastaffald er det rene barnemad

    Sortering af plastaffald er det rene barnemad

    emballage ›Resultater fra dette års Masseeksperiment viser, at kun 13 procent af de adspurgte børn og unge finder det svært at affaldssortere plastik