BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

Øgede investeringer, effektivitetsbesparelser og langsigtede partnerskaber er nogle af hovedpunkterne i den svenske emballageproducents nye strategi, som blev præsenteret i torsdags. Hovedmarkedet vil stadig være Europa, men nye muligheder skal udforskes

-BillerudKorsnäs har en fantastisk mulighed for optimal eksponering af trends, der understøtter en øget efterspørgsel på vores vedvarende højkvalitetsprodukter produceret af nyt fibermateriale. Vi har udviklet en strategisk retning for, hvordan man opnår en rentabel og bæredygtig salgsvækst i 2030, siger Christoph Michalski, President og CEO om den nye strategi.

Den fokuserer på attraktive markeder med gode vækstmuligheder og produktsegmenter, hvor virksomheden har en stærk konkurrenceevne.

Hovedpunkterne i strategien er:
Europa vil fortsat være hovedmarkedet, men nye forretningsmuligheder vil blive udforsket, specielt når det gælder markedet i Amerika.

For at maksimere de organiske vækstmuligheder vil høj produktionseffektivitet være afgørende. Derfor forventes de årlige investeringer i vedligeholdelse og udvikling af papirbrugene at nå op på 1,5-1,7 milliarder SEK i 2025.

Muligheder for at øge produktionskapaciteten på koncernens eksisterende faciliteter eller gennem opkøb vil blive vurderet.

Transformation til en professionel indkøbsorganisation for træprodukter er en integreret del af strategien med det mål at opbygge langsigtede partnerskaber for at sikre en konkurrencedygtig fiberforsyning.

Yderligere strukturelle besparelser under det nuværende omkostnings- og effektivitetsprogram anslås til 130 millioner SEK i 2022.

De økonomiske mål er stort set uændrede

Om BillerudKorsnäs
En af verdens førende leverandører af papirbaserede emballageløsninger, og har kunder i over 100 lande.
Virksomheden har otte produktionsanlæg i Sverige, Finland og Storbritanien, omkring 4500 medarbejdere i mere end 13 lande og en årlig omsætning på 24 milliarder svenske kroner.

-lipe

19/11 2021
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje