BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

Øgede investeringer, effektivitetsbesparelser og langsigtede partnerskaber er nogle af hovedpunkterne i den svenske emballageproducents nye strategi, som blev præsenteret i torsdags. Hovedmarkedet vil stadig være Europa, men nye muligheder skal udforskes

-BillerudKorsnäs har en fantastisk mulighed for optimal eksponering af trends, der understøtter en øget efterspørgsel på vores vedvarende højkvalitetsprodukter produceret af nyt fibermateriale. Vi har udviklet en strategisk retning for, hvordan man opnår en rentabel og bæredygtig salgsvækst i 2030, siger Christoph Michalski, President og CEO om den nye strategi.

Den fokuserer på attraktive markeder med gode vækstmuligheder og produktsegmenter, hvor virksomheden har en stærk konkurrenceevne.

Hovedpunkterne i strategien er:
Europa vil fortsat være hovedmarkedet, men nye forretningsmuligheder vil blive udforsket, specielt når det gælder markedet i Amerika.

For at maksimere de organiske vækstmuligheder vil høj produktionseffektivitet være afgørende. Derfor forventes de årlige investeringer i vedligeholdelse og udvikling af papirbrugene at nå op på 1,5-1,7 milliarder SEK i 2025.

Muligheder for at øge produktionskapaciteten på koncernens eksisterende faciliteter eller gennem opkøb vil blive vurderet.

Transformation til en professionel indkøbsorganisation for træprodukter er en integreret del af strategien med det mål at opbygge langsigtede partnerskaber for at sikre en konkurrencedygtig fiberforsyning.

Yderligere strukturelle besparelser under det nuværende omkostnings- og effektivitetsprogram anslås til 130 millioner SEK i 2022.

De økonomiske mål er stort set uændrede

Om BillerudKorsnäs
En af verdens førende leverandører af papirbaserede emballageløsninger, og har kunder i over 100 lande.
Virksomheden har otte produktionsanlæg i Sverige, Finland og Storbritanien, omkring 4500 medarbejdere i mere end 13 lande og en årlig omsætning på 24 milliarder svenske kroner.

-lipe

19/11 2021
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende