BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

BillerudKorsnäs vil satse mere på det amerikanske marked

Øgede investeringer, effektivitetsbesparelser og langsigtede partnerskaber er nogle af hovedpunkterne i den svenske emballageproducents nye strategi, som blev præsenteret i torsdags. Hovedmarkedet vil stadig være Europa, men nye muligheder skal udforskes

-BillerudKorsnäs har en fantastisk mulighed for optimal eksponering af trends, der understøtter en øget efterspørgsel på vores vedvarende højkvalitetsprodukter produceret af nyt fibermateriale. Vi har udviklet en strategisk retning for, hvordan man opnår en rentabel og bæredygtig salgsvækst i 2030, siger Christoph Michalski, President og CEO om den nye strategi.

Den fokuserer på attraktive markeder med gode vækstmuligheder og produktsegmenter, hvor virksomheden har en stærk konkurrenceevne.

Hovedpunkterne i strategien er:
Europa vil fortsat være hovedmarkedet, men nye forretningsmuligheder vil blive udforsket, specielt når det gælder markedet i Amerika.

For at maksimere de organiske vækstmuligheder vil høj produktionseffektivitet være afgørende. Derfor forventes de årlige investeringer i vedligeholdelse og udvikling af papirbrugene at nå op på 1,5-1,7 milliarder SEK i 2025.

Muligheder for at øge produktionskapaciteten på koncernens eksisterende faciliteter eller gennem opkøb vil blive vurderet.

Transformation til en professionel indkøbsorganisation for træprodukter er en integreret del af strategien med det mål at opbygge langsigtede partnerskaber for at sikre en konkurrencedygtig fiberforsyning.

Yderligere strukturelle besparelser under det nuværende omkostnings- og effektivitetsprogram anslås til 130 millioner SEK i 2022.

De økonomiske mål er stort set uændrede

Om BillerudKorsnäs
En af verdens førende leverandører af papirbaserede emballageløsninger, og har kunder i over 100 lande.
Virksomheden har otte produktionsanlæg i Sverige, Finland og Storbritanien, omkring 4500 medarbejdere i mere end 13 lande og en årlig omsætning på 24 milliarder svenske kroner.

-lipe

19/11 2021
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage