Billerud lancerer vedvarende papiremballage til rullerne

Billerud lancerer vedvarende papiremballage til rullerne

Genanvendelig og biologisk nedbrydelig men lige så holdbar til hård håndtering som PE-plast. Sådan præsenterer den svenske producent sin nye løsning af placeret kraftpapir - specielt tilpasset og valideret til indpakning af toilet- og køkkenruller. På engelsk:

-With this paper solution we make it easy for brand owners to switch from plastic to paper wrapping, without having to compromise on performance. It provides customers an opportunity to grow business by meeting new consumer demand through renewable and innovative applications, says Danevert Åsbrink, Senior Director Product Management at Billerud.

Toilet and kitchen paper rolls are consumed in enormous numbers every day. For brand owners, switching from plastic to this paper wrapping would mean a significant sustainability gain. But also, for meeting consumer preferences. An Ipsos Global survey of 20 000 consumers (2021) shows that three out of four consumers want to get rid of single-use plastics. So, this new alternative from Billerud is a strong tool to decrease the gap between brands and consumers.

An attractive paper with high strength
Sustainability and a low carbon footprint are obvious strengths, but the new wrapping has more up its sleeve. Billerud’s white, long, soft virgin fibers enable excellent printability. The packaging will certainly stand out on the shelf.

It’s also important that packaging has the strength to withstand tough handling conditions. Due to its long virgin fibers, drop tests show the new paper has just as much resilience as PE plastics. Machine glazing makes the paper’s surface super smooth, which enables very strong sealing power. On top of minimizing the risk of damage to goods, the paper is strong enough to use a lighter weight and save on resources.

Billerud have a plan to help brand owners throughout their switch to our paper wrapping. From prototype and converting to product launch, Billerud has the know-how to swiftly help any brand become a pioneer in their market.

-lipe

16/5 2023
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager