Bewi køber Honeycomb Cellpack

Bewi køber Honeycomb Cellpack

Udbyderen af bæredygtige emballage-, komponent- og isoleringsløsninger, Bewi, har købt 51% af den danske emballagevirksomhed Honeycomb Cellpack, der producerer og leverer beskyttelsesemballager til store dele af såvel den danske som den nordiske industri. Det er emballageløsninger, som er designet, udviklet og fremstillet bæredygtigt og som er både genanvendelige samt biologisk nedbrydelige

- Gennem dette køb udvider vi vores sortiment af designs og materialer inden for beskyttelsesemballager, som er helt i tråd med vores strategi, om at være en komplet løsningsleverandør, siger Karl Erik Olesen, administrerende direktør for Bewi Denmark.

- Vores vision er 'Protecting people and goods for a better every day', hvilket vi gør ved at fokusere på innovative og bæredygtige emballage-, komponent- og isoleringsløsninger uafhængigt af materiale, fortsætter han.

Honeycomb Cellpack

Honeycomb Cellpack har solid erfaring i udvikling og produktion af kundetilpassede emballageløsninger baseret på papir. Disse emballageprodukter komplementerer emballageløsninger fremstillet af Flamingo/EPS. Ligesom Flamingo/EPS-produkter er Honeycomb Cellpacks produkter 100 % genanvendelige ligesom de også er 100 % bionedbrydelige.

Salg sikrer den positive og stabile vækst

- Vi ser dette salg af 51% af aktierne i vores virksomhed som en naturlig udvikling, baseret på den generelle konsolidering, der finder sted på emballagemarkedet. Som en del af Bewi vil vi i fremtiden kunne fortsætte den positive og stabile vækst,  vi har haft gennem de sidste ca. otte år, siger Thomas Bladt, administrerende direktør og ejer af Honeycomb Cellpack.

Han  fortsætter:

- Som en del af en større virksomhed  i emballageindustrien, vil vi også være i stand til at sikre fortsat vækst på vores markeder - samt  have mulighed for yderligere investeringer i udvidelse af vores  produktionsfaciliteter og produktudvikling.  

Honeycomb Cellpacks geografiske fokus er Danmark, de nordiske lande og Nordeuropa. Virksomheden har mange og langvarige med velrenommerede blue-chip-kunder.

I forbindelse med købet øger Bewi sin totale omsætning af papirbaserede produkter til ca. 200 millioner DKK.

- Jeg er meget glad for at kunne byde Honeycomb Cellpack velkommen til Bewi-familien og jeg er stolt over, at vi endnu engang styrker vores kundetilbud på det danske marked såvel som øvrige markeder. Kombineret med 100% genanvendt Flamingo/EPS vil produkter fra Honeycomb Cellpack give os en styrket og bæredygtig produktportefølje, siger Karl Erik Olesen.

De to selskaber er enige om en option på overdragelse af de resterende 49 procent af Honeycomb Cellpack aktierne.

Thomas Bladt fortsætter som administrerende direktør for virksomheden og administrerende direktør i Bewi Denmark Karl Erik Olesen indtræder som bestyrelsesformand.

-hawin

13/4 2021
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris