BEWI ASA overtager 100% af aktierne i BEWI Cellpack

BEWI ASA overtager 100% af aktierne i BEWI Cellpack

I april 2021 annoncerede emballage- og isoleringskoncernen BEWI ASA, at man havde købt aktiemajoriteten, 51 procent, af det daværende Honeycomb Cellpack i Thorsø, som skiftede navn til BEWI Cellpack i august 2021

I tråd med BEWI-koncernens strategi om at være en full-service løsningsleverandør for selskabets kunder, har BEWI ASA nu købt de resterende 49 procent af aktierne i BEWI Cellpack, hvilket betyder at BEWI ASA ejer 100 procent af aktierne i selskabet.
Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Den tidligere ejer, Thomas J. Bladt, fortsætter som direktør i BEWI Cellpack. Dermed forstærker og investerer BEWI-koncernen yderligere i sine danske aktiviteter, som nu tæller syv fabrikker samt to dedikerede fabrikker til indsamling og genanvendelse af Flamingo®.

Købet af BEWI Cellpack understreger ydermere koncernens ambitiøse bæredygtighedsstrategi kombineret med koncernens strategi om at være en full-service løsningsleverandør med adskillige materialer og produktkategorier i porteføljen.

BEWI Cellpack har mere end 20 års erfaring med at designe, udvikle og fremstille miljøvenlig honeycomb-emballage til stødabsorbering og fiksering af produkter under transport. Emballagen er lavet af en kombination af kraftforing og en kerne med cellestruktur, og er 100 procent genanvendelig og biologisk nedbrydelig.

Det geografiske fokus for BEWI Cellpack har været de nordiske lande samt det tyske marked, hvor virksomheden har flere tætte og langvarige kunderelationer.

-lipe

29/5 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende