Berry lancerer refill-version af sin Exclusive stick

Berry lancerer refill-version af sin Exclusive stick

Emballagespecialisten Berry Global udvider fordelene ved sin populære Exclusive-emballage, der verden over anvendes til en lang række personlige plejeprodukter som eksempelvis deodoranter og ansigts- og kropsplejeprodukter med fast formel

Af Lisbeth Petersen

Exclusive Refill er en del af Berrys B Circular Range af miljøvenlige emballageløsninger. Nu bliver tilføjet den genanvendelighed til de eksisterende fordele som omfatter konstruktion i ét materiale og produktion af genanvendt plast, der hjælper med at understøtte kundernes bæredygtighedsmål.

Exclusive's design med bundfyldning muliggør hurtig og effektiv fyldning. Det er vigtigt, at genopfyldningsprocessen reducerer kontakten med formlen betydeligt for at forhindre produktkontaminering.

Exclusive Refill kan også fremstilles i genbrugsplast, herunder Berrys eget CleanStream® post-consumer recycled (PCR) materiale fra indenlandsk genvundet husholdningsaffald af polypropylen (PP). CleanStream® har for nylig fået et Letter of No Objection (LNO) fra U.S. Food & Drug Administration (FDA).

Derudover er alle dele af Exclusive-emballagen, dvs. hætten og den ydre krop og alle indvendige dele, fremstillet i polypropylen.

Rent design med individuelle udtryksmuligheder
Exclusive Refill fås i 50 ml og 75 ml. De præcisionsfremstillede dele sikrer brugervenlighed for forbrugerne og giver en praktisk, præcis og hygiejnisk påføring af produkter, uden at det er nødvendigt at røre ved selve "kuglen". 

Den cylinderformede beholder er designet med rene, lige linjer for at maksimere udtrykket på butikshylderne, og dette kan yderligere optimeres med et bredt udvalg af farver og dekorationsmuligheder til specifikke mærkevaremål.

-Genbrug, genanvendelighed og brug af genanvendt indhold er nøgleelementer i Berrys Impact 2025 bæredygtighedsstrategi og ligger derfor til grund for alt vores design- og udviklingsarbejde, siger Thierry Bernet, vicedirektør for cirkulær økonomi og innovation i Berry Global

10/11 2023
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen