Arla vinder prestigefyldt CSR-pris

Arla vinder prestigefyldt CSR-pris

Arla Foods har fået tildelt CSR Prisen for sin strukturerede og transparente rapportering om samfundsansvar, bæredygtighed og klima

CSR Prisen 2020 blev uddelt af Revisorforeningen FSR for de bedste Corporate Social Responsibility rapporter. Arla vinder prisen for bedste rapportering blandt store unoterede virksomheder.

-Vi er superstolte og meget glade for at få denne pris for vores store arbejde med CSR. Bæredygtighed er meget vigtigt for os, og det kræver en stor kontinuerlig indsats fra både medarbejdere og landmænd at levere på vores mål og sikre, et troværdigt datagrundlag til at rapportere op imod vores mål og videreudvikle vores aktiviteter, siger CMO and Head of Corporate Social Responsibility, Hanne Søndergaard.

Fokus på klimarapportering
I år har FSR – danske revisorer valgt at lægge særlig vægt på virksomhedernes klimarapportering. 67 virksomheder var i puljen til vurdering, 7 blev nomineret af dommerpanelet og 2 priser blev uddelt – en blev delt mellem 2 børsnoterede virksomheder og en gik til Arla som unoteret.

Birgitte Mogensen, formand for FSR – danske revisorers Udvalg for Samfundsansvar og Bæredygtighed siger om Arla:
-For Arla, som vinder i kategorien for unoterede virksomheder, ses virksomhedens klimarapportering som en rollemodel med scope-opdelte CO2-udledninger og målsætninger, der er godkendt som Science Based Targets.

Det er første gang Arla vinder CSR Prisen i kategorien stor unoteret virksomheder, og Hanne Søndergaard modtog prisen på vegne af Arla af HKH Kronprinsesse Mary.

Bæredygtighed på tværs af forretningen
Nogle af Arlas nyeste bæredygtighedsinitiativer er andelsselskabets ambitiøse mål om at være CO2 neutral i 2050 og at reducere CO2e udledningen med 30 procent i 2030, et mål der er blevet godkendt af Science Based Targets initiativet i forhold til at opfylde målene i Paris aftalen.

Arla har indført klimatjek på gårdene for at hjælpe sine 9700 landmænd på tværs af 7 europæiske lande med at identificere udledninger og pege på tiltag til at reducere klimaaftrykket yderligere.

Arla har også lanceret mere bæredygtig emballage for flere af sine kerneprodukter så som mælkekartoner, skyr-bøtter og bægere til smør og smørbart.

-lipe

 

 

27/10 2020
  • Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025