Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner

En markant vækst indenfor flødeost på globalt plan smitter nu positivt af på Arla Foods’ mejeri på Hjermvej i Holstebro.

Der er nemlig behov for ekstra produktionskapacitet af blandt andet det velkendte Arla Buko brand, og derfor har den øverste ledelse netop sagt god for en stor investering på godt 440 millioner danske kroner i Holstebro.

Konkret betyder investeringen en udvidelse på 6.500 m2 fordelt på en ny kontorbygning med nye omklædningsrum, mere lagerkapacitet og bedre håndtering af spildevand, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere.

- Vi har en meget stærk position i mange markeder i flødeost-kategorien, og med fortsat vækst i markedet er der behov for nye investeringer.

- Med denne investering i Holstebro vil vi kunne imødekomme dette behov og samtidig være med til at skabe yderligere arbejdspladser i Danmark, siger Henrik Lilballe Hansen, landedirektør i Arla Danmark.

Yderligere 16.400 tons smøreost årligt
Mejeriet i Holstebro producerer årligt omkring 155.000 tons smør og smørbare produkter som Lurpak og Kærgården, mens der også produceres omkring 119.000 tons flødeost.

Med udvidelsen vil der komme yderligere 16.400 tons flødeost gennem mejeriet hvert år.

- Vi er glade og stolte over, at der nu bliver investeret yderligere i vores mejeri her i Holstebro, og vi ser frem til fortsat at levere flødeost af højeste kvalitet og snart i endnu større mængder, siger Mette Møller, direktør for Holstebro Mejeri.

Udvidelsen forventes klar til brug i januar 2028.

-hawin

30/6 2025
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud