Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner

En markant vækst indenfor flødeost på globalt plan smitter nu positivt af på Arla Foods’ mejeri på Hjermvej i Holstebro.

Der er nemlig behov for ekstra produktionskapacitet af blandt andet det velkendte Arla Buko brand, og derfor har den øverste ledelse netop sagt god for en stor investering på godt 440 millioner danske kroner i Holstebro.

Konkret betyder investeringen en udvidelse på 6.500 m2 fordelt på en ny kontorbygning med nye omklædningsrum, mere lagerkapacitet og bedre håndtering af spildevand, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere.

- Vi har en meget stærk position i mange markeder i flødeost-kategorien, og med fortsat vækst i markedet er der behov for nye investeringer.

- Med denne investering i Holstebro vil vi kunne imødekomme dette behov og samtidig være med til at skabe yderligere arbejdspladser i Danmark, siger Henrik Lilballe Hansen, landedirektør i Arla Danmark.

Yderligere 16.400 tons smøreost årligt
Mejeriet i Holstebro producerer årligt omkring 155.000 tons smør og smørbare produkter som Lurpak og Kærgården, mens der også produceres omkring 119.000 tons flødeost.

Med udvidelsen vil der komme yderligere 16.400 tons flødeost gennem mejeriet hvert år.

- Vi er glade og stolte over, at der nu bliver investeret yderligere i vores mejeri her i Holstebro, og vi ser frem til fortsat at levere flødeost af højeste kvalitet og snart i endnu større mængder, siger Mette Møller, direktør for Holstebro Mejeri.

Udvidelsen forventes klar til brug i januar 2028.

-hawin

30/6 2025
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen