Aptar Food + Beverage præsenterer nye lukkeløsninger til dispensere

Aptar Food + Beverage præsenterer nye lukkeløsninger til dispensere

Virksomheden har udviklet nye generationer af bl.a. fastgjorte låg til plastflasker, som overholder de kommende regler i Europa. Nyhederne bliver vist på messen 'drinktec 2022 i München

Af Lisbeth Petersen

Aptar Food + Beverage er en amerikansk funderet, global producent af f.eks. beholdere til drikkevarer og andre flydende væsker, lige som virksomheden selv udvikler nye materialer.
På messen i Tyskland fra den 12. - 16. september præsenterer virksomheden bl.a. sin næste generation af Rocket-hætten til sportsdrikkedunke.

Den har en vid åbning for at højne drikkekomforten, og det fastgjorte låg er i fuld overensstemmelse med det kommende europæiske direktiv om forbundne lukninger til engangsplastik, der er planlagt til at træde i kraft medio 2024.

SimpliCycle - et genanvendelig skruelåg- er også med på messen. Det er fremstillet af plastmateriale med lav vægtfylde, så den flyder ovenpå i genbrugstanke, og derfor let kan adskilles fra øvrige plastprodukter, indsamles og genbruges.
SimpliCycle blev for nyligt hædret som detbedste CSR/Sustainabilityinitiativ i 2021 af World Food Innovation Awards, og modtog i 2022 den prestigefyldte 2022 WorldStar Global Packaging Award for emballageinnovation.

En tredje nyudvikling fra Aptar + Food Beverage er Caption, som er en genanvendelig drikkedunk med helt tracker-funktion, så brugeren via sin smartphone kan holde øje med sit væskeindtag.

8/9 2022
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine