Aptar Food + Beverage præsenterer nye lukkeløsninger til dispensere

Aptar Food + Beverage præsenterer nye lukkeløsninger til dispensere

Virksomheden har udviklet nye generationer af bl.a. fastgjorte låg til plastflasker, som overholder de kommende regler i Europa. Nyhederne bliver vist på messen 'drinktec 2022 i München

Af Lisbeth Petersen

Aptar Food + Beverage er en amerikansk funderet, global producent af f.eks. beholdere til drikkevarer og andre flydende væsker, lige som virksomheden selv udvikler nye materialer.
På messen i Tyskland fra den 12. - 16. september præsenterer virksomheden bl.a. sin næste generation af Rocket-hætten til sportsdrikkedunke.

Den har en vid åbning for at højne drikkekomforten, og det fastgjorte låg er i fuld overensstemmelse med det kommende europæiske direktiv om forbundne lukninger til engangsplastik, der er planlagt til at træde i kraft medio 2024.

SimpliCycle - et genanvendelig skruelåg- er også med på messen. Det er fremstillet af plastmateriale med lav vægtfylde, så den flyder ovenpå i genbrugstanke, og derfor let kan adskilles fra øvrige plastprodukter, indsamles og genbruges.
SimpliCycle blev for nyligt hædret som detbedste CSR/Sustainabilityinitiativ i 2021 af World Food Innovation Awards, og modtog i 2022 den prestigefyldte 2022 WorldStar Global Packaging Award for emballageinnovation.

En tredje nyudvikling fra Aptar + Food Beverage er Caption, som er en genanvendelig drikkedunk med helt tracker-funktion, så brugeren via sin smartphone kan holde øje med sit væskeindtag.

8/9 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første