Anuga FoodTec er udsat til april 2022

Anuga FoodTec er udsat til april 2022

Coronapandemien og de dermed forbundne rejse- og eventristriktioner har også indhentet Anuga FoodTec, som oprindeligt var planlagt til marts 2021. Den næste Anuga FoodTec finder sted fra 26. til 29. april 2022

Efter omfattende drøftelser med branchedeltagere og det tyske landbrugsselskab, DLG, der er den professionelle og konceptuelle sponsor af messen, ser Kölnmesse intet andet alternativ end at udsætte Anuga FoodTec.

- Vi beklager oprigtigt, at vi er nødt til at udsætte Anuga FoodTec til 2022 på trods af gode forberedelser og opbakning fra branchen. I de sidste par uger er det imidlertid blevet tydeligt, at der er voksende skepsis og bekymring blandt alle involverede.

- Resultatet er, at mange virksomheder, i lyset af infektionssituationen og den nuværende usikkerhed, har trukket sig. Anuga FoodTec kan dog ikke finde sted uden de vigtige internationale aktører og deltagelse på tværs af brancher. Med det i tankerne har vi reageret på branchens ønske om at udsætte messen til den nye dato.

- Den nye dato for eventen er den bedst mulige løsning under hensyntagen til den internationale messekalender og den tid og pladskapacitet der er behov for. Det giver os mulighed for at give branchen en vision og planlægningssikkerhed, siger Oliver Frese, Chief Operating Officer for Kölnmesse.

I 2022 finder messen sted som en hybrid begivenhed, der kombinerer den personlige tilstedeværelse med en digital platform. Tilføjelsen af en digital platform til den fysiske skaber grundlag for, at så mange mennesker som muligt fra Tyskland og udlandet har adgang til de nyeste teknologier og processer i fødevare- og drikkevareindustrien og til at fremme bæredygtigt netværk inden for branchen.

- Ligesom virksomhederne bruger vi tiden til at forberede os fuldt ud til den kommende messe og øge mulighederne yderligere for at genstarte branchen med digitale værktøjer og dermed opnå ekstra stor rækkevidde. Kölnmesse regner naturligvis fortsat med tilstedeværelsen af internationale udstillere og besøgende i april 2022, fortsætter Frese.

- Messer giver produkter og menneskene bag dem mulighed for at blive set og oplevet via personlige møder og interaktioner. Det er det ideelle grundlag for en succesrig forretning.

- Som den professionelle og konceptuelle sponsor af Anuga FoodTec er vi kede af, at den førende internationale leverandørmesse til fødevare- og drikkevareindustrien ikke er i stand til at finde sted i marts 2021 som planlagt. Som en platform for professionel udveksling på tværs af brancheskel, er Anuga FoodTec en central partner for hele fødevaresektoren, der fokuserer på aktuelle emner, og udgør en vigtig drivkraft med præsentationen af fremtidsorienterede teknologier og innovationer.

- Vi er derfor rigtig glade for, at Anuga FoodTec i foråret 2022 igen bliver mødestedet for den internationale fødevare- og leverandørindustri under det temaet \'Smart Solutions - Higher Flexibility\', siger Simone Schiller, administrerende direktør for DLG Food Technology Center.

-hawin

 

11/12 2020
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum