Antalis udvider Arjowiggins Creative Papers digital sortiment

Antalis udvider Arjowiggins Creative Papers digital sortiment

I takt med de revolutionære og teknologiske fremskridt inden for den digitale printverden gennemgår Antalis digitale printportefølje sin egen revolution

Sortimentet vokser med mange digitalt tilpassede versioner af de populære Arjowiggins Creative Paper kvaliteter. Curious Collection, Conqueror, Rives, Keaykolour samt den farverige nyhed Pop’Set, som er kulørt designpapir.

De nye produkter, der alle er tilpasset de nyeste teknologier inden for HP Indigo og drytoner printere, gør det lettere at imødekomme efterspørgslen efter hurtige opgaver i små oplag med en høj udskriftskvalitet. Det udvidede sortiment indeholder knapt 170 forskellige kvaliteter og giver derfor designere og trykkerier mulighed for at udfolde de kreative ideer.

Kunderne får en bred vifte af overflader, farver og alle de nye digitale formater er tilpasset til drytoner og især HP Indigo printere. Kunderne drager ligeledes fordel af alle de nye digitale formater til dry- og HP indigo printere, som er tilgængelig til konkurrencedygtige priser ved selv de mindste oplag, uden unødigt spild, da papiret leveres i pakker fra 50 – 250 ark.

Afprøvet og testet i de nyeste digitale trykmaskiner

I forlængelse af den strategiske alliance mellem Arjowiggins Creative Papers og Mohawk Fine Papers Inc. fra USA, har papir producenten tilført Mohawk’s patenterede i-Tone teknologi på hele sit kreative papir sortiment, som nu markedsføres sideløbende med Mohawk’s flagskib Superfine i-Tone.

-Mohawks i-Tone teknologi er kendt for sin, neutrale fremtoning, fremragende trykkvalitet og utroligt hurtige tørretider som sikrer, at digitale trykmaskiner fungerer optimalt uden at gå på kompromis med papirkvaliteten, på en hvilken som helst digital trykmaskine .Et centralt element i vores d2b strategi er at give kunderne innovative produkter og services, der er tilpasset de nyeste digitale printteknologier, som giver mulighed for at udnytte potentialet i det voksende marked, siger Michael Thorvaldsson, Product Manager Digital i Antalis Skandinavien.

-Ved at udvide vores digitale papirsortiment med AWCP Digital giver vi designere og trykkerier mulighed for at lade deres kreativitet komme til live – hurtigt og omkostningseffektivt. Det anslås, at den digitale printindustri vil vokse fra 141 milliarder dollars i 2014 til 291 milliarder dollars i 20241 med udvikling inden for digitale printteknologier som den drivende faktor.

Men for at kunderne kan udnytte de mange nye muligheder som f.eks. personaliserede etiketter og emballage, crossmedia kommunikation osv. kræver det naturligvis, at papir og medier er tilgængelige på markedet. Papir industrien fortsætter med at udvikle og investere, for at sikre at alle får optimalt udbytte af udviklingen, konkluderer Michael Thorvaldsson.

-hawin

6/4 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne