Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer nu Olin premium offset med et nyt branddesign og en udvidelse af sortimentet. Med udviklingen af hele Olin-sortimentet tilbyder Antalis premium offset og kreativt papir til ethvert premium behov

For at være i overensstemmelse mellem Olins førsteklasses kvalitet og fremhæve den kreative essens, har Antalis i samarbejde med Design & Practice fra Holland genopfundet Olins branddesign.

Med det nye look minder Olin-brandet om, at papir er en vigtig faktor til at inspirere til nye ideer og udtrykke kreativitet.

Udvidelse af Olin Design-serien

Olin Design er et af de største designpapirsortimenter på markedet. Og fås i tre overflader, seks nuancer og 17 gramvægte med tilhørende konvolutter til offset og digital print.

I forbindelse med relanceringen udvides sortimentet til at omfatte 300, 350 og 400 g/m² for at møde de voksende behov på markedet for luksusemballage.

Inspireret af naturens kraft

Den nye kreative papir- og kartonserie Olin Origins kommer i organiske og naturlige nuancer med en subtil og blød overflade, der kan forbedre udtrykket på kreative tryksag.

Olin Origins-serien er inspireret af elementernes rå kraft og fås i 120, 240, 320 g/m² i de naturinspirerede farver, Chalk, Cereal, Pebble, Indigo og Lava Stone.

Olin Origins er papir til dem, som er på udkig efter organiske toner og en raffineret følelse. Papirets høje kvalitet betyder at Olin Origins er tilpasset alle applikationer og giver perfekt farvegengivelse i offset.

Serien fungerer til de fleste krævende efterbehandlingsteknikker for eksempel prægning i flere niveauer. Olin Origins er også kompatibel med tørtoner digitalmaskiner og i en overfladebehandlet version også med HP Indigo.

Når miljøet spiller en rolle

Alle Olin Design produkter er klimakompenserede i Skandinavien, og kunderne kan bruge klimakompensationslogoet på Olin Design.

Olin Origins henvender sig dermed til den miljøansvarlige designer og trykker, og er fremstillet af FSC-certificeret træ og fremstillet efter de højeste miljøproduktionsstandarder.

Olin Origins-serien er også medlem af organisationen “1% for planeten” og donerer 1% af sine indtægter til nonprofitorganisationer for at skabe en positiv social og miljømæssig indvirkning. Organisationen blev grundlagt i 2002, er aktiv i mere end 90 lande og arbejder med foreninger inden for forskellige områder som mad, dyreliv, vand og klima.

- Olin Origins er inspireret af naturens kraft i sit design og respekterer det i sin fremstilling. Gennem det smukke nye sortiment tilbyder vi vores miljøbevidste kunder en ny elegant mulighed til deres kreative projekter. Samtidig med, at vi garanterer en høj produktkvalitet og trykbarhed, der imødekommer ethvert behov, siger Michael Thorvaldsson, Scandinavien Product Manager Print Products hos Antalis.

Nye Olin værktøjer

Kreative sjæle kan opleve det opdaterede sortiment på første hånd gennem en række nye værktøjer. Blandt andet inspirationsværktøjet og prøvemappen.

Inspirationsværktøjet viser de mest raffinerede trykteknikker, fra præg i flere niveauer til udstansning eller hot-foil, og inspirerer til at udvikle egne tryksager.

Prøvemappen fremhæver kreativ finish på forskellige tryksager, farvegengivelse og tryk i offset, UV offset og digital print.

-hawin

 

14/9 2021
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende