Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer nu Olin premium offset med et nyt branddesign og en udvidelse af sortimentet. Med udviklingen af hele Olin-sortimentet tilbyder Antalis premium offset og kreativt papir til ethvert premium behov

For at være i overensstemmelse mellem Olins førsteklasses kvalitet og fremhæve den kreative essens, har Antalis i samarbejde med Design & Practice fra Holland genopfundet Olins branddesign.

Med det nye look minder Olin-brandet om, at papir er en vigtig faktor til at inspirere til nye ideer og udtrykke kreativitet.

Udvidelse af Olin Design-serien

Olin Design er et af de største designpapirsortimenter på markedet. Og fås i tre overflader, seks nuancer og 17 gramvægte med tilhørende konvolutter til offset og digital print.

I forbindelse med relanceringen udvides sortimentet til at omfatte 300, 350 og 400 g/m² for at møde de voksende behov på markedet for luksusemballage.

Inspireret af naturens kraft

Den nye kreative papir- og kartonserie Olin Origins kommer i organiske og naturlige nuancer med en subtil og blød overflade, der kan forbedre udtrykket på kreative tryksag.

Olin Origins-serien er inspireret af elementernes rå kraft og fås i 120, 240, 320 g/m² i de naturinspirerede farver, Chalk, Cereal, Pebble, Indigo og Lava Stone.

Olin Origins er papir til dem, som er på udkig efter organiske toner og en raffineret følelse. Papirets høje kvalitet betyder at Olin Origins er tilpasset alle applikationer og giver perfekt farvegengivelse i offset.

Serien fungerer til de fleste krævende efterbehandlingsteknikker for eksempel prægning i flere niveauer. Olin Origins er også kompatibel med tørtoner digitalmaskiner og i en overfladebehandlet version også med HP Indigo.

Når miljøet spiller en rolle

Alle Olin Design produkter er klimakompenserede i Skandinavien, og kunderne kan bruge klimakompensationslogoet på Olin Design.

Olin Origins henvender sig dermed til den miljøansvarlige designer og trykker, og er fremstillet af FSC-certificeret træ og fremstillet efter de højeste miljøproduktionsstandarder.

Olin Origins-serien er også medlem af organisationen “1% for planeten” og donerer 1% af sine indtægter til nonprofitorganisationer for at skabe en positiv social og miljømæssig indvirkning. Organisationen blev grundlagt i 2002, er aktiv i mere end 90 lande og arbejder med foreninger inden for forskellige områder som mad, dyreliv, vand og klima.

- Olin Origins er inspireret af naturens kraft i sit design og respekterer det i sin fremstilling. Gennem det smukke nye sortiment tilbyder vi vores miljøbevidste kunder en ny elegant mulighed til deres kreative projekter. Samtidig med, at vi garanterer en høj produktkvalitet og trykbarhed, der imødekommer ethvert behov, siger Michael Thorvaldsson, Scandinavien Product Manager Print Products hos Antalis.

Nye Olin værktøjer

Kreative sjæle kan opleve det opdaterede sortiment på første hånd gennem en række nye værktøjer. Blandt andet inspirationsværktøjet og prøvemappen.

Inspirationsværktøjet viser de mest raffinerede trykteknikker, fra præg i flere niveauer til udstansning eller hot-foil, og inspirerer til at udvikle egne tryksager.

Prøvemappen fremhæver kreativ finish på forskellige tryksager, farvegengivelse og tryk i offset, UV offset og digital print.

-hawin

 

14/9 2021
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første
  • Recycling-emballage stikker af fra feltet

    Recycling-emballage stikker af fra feltet

    emballage ›Mondi og Polana Bikes har i fællesskab udviklet en ny genanvendelig papircykelemballage. Sammen cykler de mod papirbaserede materialer, reducerede affaldsmængder og øget beskyttelse af cyklerne