Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer Olin premium offset

Antalis relancerer nu Olin premium offset med et nyt branddesign og en udvidelse af sortimentet. Med udviklingen af hele Olin-sortimentet tilbyder Antalis premium offset og kreativt papir til ethvert premium behov

For at være i overensstemmelse mellem Olins førsteklasses kvalitet og fremhæve den kreative essens, har Antalis i samarbejde med Design & Practice fra Holland genopfundet Olins branddesign.

Med det nye look minder Olin-brandet om, at papir er en vigtig faktor til at inspirere til nye ideer og udtrykke kreativitet.

Udvidelse af Olin Design-serien

Olin Design er et af de største designpapirsortimenter på markedet. Og fås i tre overflader, seks nuancer og 17 gramvægte med tilhørende konvolutter til offset og digital print.

I forbindelse med relanceringen udvides sortimentet til at omfatte 300, 350 og 400 g/m² for at møde de voksende behov på markedet for luksusemballage.

Inspireret af naturens kraft

Den nye kreative papir- og kartonserie Olin Origins kommer i organiske og naturlige nuancer med en subtil og blød overflade, der kan forbedre udtrykket på kreative tryksag.

Olin Origins-serien er inspireret af elementernes rå kraft og fås i 120, 240, 320 g/m² i de naturinspirerede farver, Chalk, Cereal, Pebble, Indigo og Lava Stone.

Olin Origins er papir til dem, som er på udkig efter organiske toner og en raffineret følelse. Papirets høje kvalitet betyder at Olin Origins er tilpasset alle applikationer og giver perfekt farvegengivelse i offset.

Serien fungerer til de fleste krævende efterbehandlingsteknikker for eksempel prægning i flere niveauer. Olin Origins er også kompatibel med tørtoner digitalmaskiner og i en overfladebehandlet version også med HP Indigo.

Når miljøet spiller en rolle

Alle Olin Design produkter er klimakompenserede i Skandinavien, og kunderne kan bruge klimakompensationslogoet på Olin Design.

Olin Origins henvender sig dermed til den miljøansvarlige designer og trykker, og er fremstillet af FSC-certificeret træ og fremstillet efter de højeste miljøproduktionsstandarder.

Olin Origins-serien er også medlem af organisationen “1% for planeten” og donerer 1% af sine indtægter til nonprofitorganisationer for at skabe en positiv social og miljømæssig indvirkning. Organisationen blev grundlagt i 2002, er aktiv i mere end 90 lande og arbejder med foreninger inden for forskellige områder som mad, dyreliv, vand og klima.

- Olin Origins er inspireret af naturens kraft i sit design og respekterer det i sin fremstilling. Gennem det smukke nye sortiment tilbyder vi vores miljøbevidste kunder en ny elegant mulighed til deres kreative projekter. Samtidig med, at vi garanterer en høj produktkvalitet og trykbarhed, der imødekommer ethvert behov, siger Michael Thorvaldsson, Scandinavien Product Manager Print Products hos Antalis.

Nye Olin værktøjer

Kreative sjæle kan opleve det opdaterede sortiment på første hånd gennem en række nye værktøjer. Blandt andet inspirationsværktøjet og prøvemappen.

Inspirationsværktøjet viser de mest raffinerede trykteknikker, fra præg i flere niveauer til udstansning eller hot-foil, og inspirerer til at udvikle egne tryksager.

Prøvemappen fremhæver kreativ finish på forskellige tryksager, farvegengivelse og tryk i offset, UV offset og digital print.

-hawin

 

14/9 2021
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage