7-Eleven leverer direkte til døren

7-Eleven leverer direkte til døren

Takeaway har boomet under Covid-19, og nu gør 7-Eleven det også muligt at bringe både mad, drikke og en lang række andre fornødenheder ud i Hovedstadsområdet. 7-Eleven Delivery går i første omgang i luften i og omkring København den 1. december 2020, men på sigt er ambitionen at servicen skal udfoldes til flere danske byer

Fra den 1. december 2020 kl. 12 bliver det muligt at få leveret 7-Eleven hjem til sofaen i Hovedstadsområdet, når kæden lancerer sin egen leveringstjeneste ’7-Eleven Delivery’.

Den gør det muligt at bestille alt fra sunde salater, frisksmurte sandwich og lækre drikkevarer til mere almindelige dagligvarer som mælk, chokolade og batterier, som leveres lige til døren.  

- Det er klart, at corona har ændret måden, vi alle sammen lever på og omgås hinanden, og det har da også sat skub i 7-Eleven Delivery. Vi lever og ånder convenience, og hvis vi skal udleve det til fulde, skal vi også kunne komme til kunderne i stedet for, at de skal komme til os.

- På den baggrund tænker vi hele tiden i nye måder at drive forretning på og betjene og servicere vores kunder. Det er 7-Eleven Delivery et godt eksempel på, og vi har tryghed i vores partner Takeout, der holder helt styr på logistikken og sørger for, at alt bliver bragt ud som det skal, siger Jesper Østergaard, administrerende direktør i 7-Eleven Danmark.

7-Eleven Delivery vil blive lanceret i Hovedstadsområdet som en start, men på sigt er ambitionen, at servicen skal udfoldes til flere danske storbyer og i sidste ende hele landet.

Dækker flere behov

Hos 7-Eleven ser man flere områder, hvor man kan gå ind og gøre en forskel. Først og fremmest er sundere takeaway stadig i undertal, og her kan man byde ind med en bred vifte af sundere kvalitetsvarer som salater, wraps, juice mv., der er udviklet i samarbejde med stærke partnere som blandt andre Cofoco, The Protein Kitchen og Palæo.

Derudover ser man også en styrke i valgfriheden i sortimentet. Man skal ikke enten vælge, at alle skal spise pizza, burger eller salater. Derimod kan hver enkelt bestille lige, hvad de har lyst til og få det hele leveret fra samme sted.

Til sidst er der også det faktum, at man nu også har mulighed for at få varer som chokolade, mælk, batterier og andet, som man pludseligt mangler, leveret på kort tid. En service der ikke findes i markedet i dag.

- Vi tror, at vores kunder vil tage godt imod 7-Eleven Delivery. Det unikke ved vores koncept er bredden i varesortimentet og den hurtige leveringstid. Vi kender alle sammen det at komme hjem efter en travl dag på arbejde og opdage, at vi mangler en masse ting, men vi orker ikke at bevæge os udenfor igen.

- Med 7-Eleven Delivery kan du både bestille den lækre aftensmad og drikkevarerne, samt mange af de små ting, som vi alle pludselig kan stå og mangle, siger Jesper Østergaard og fortsætter:

- Lige for tiden er der også mange danskere, der arbejder hjemmefra og jo derfor mangler den faste frokostordning. Her tror vi også på, at vi kan gøre en positiv forskel – især i den sundere ende af sortimentet.

-hawin

2/12 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert