60-års jubilæumsmesse oversteg forventningerne
Den netop afholdte emballagemesse Scanpack er stærkere end nogensinde, lyder det fra flere af udstillerne. Messen tiltrak både flere besøgende og udstillere end sidste gang
Scanpack, som havde premiere i 1964, fejrede sit 60-års jubilæum med dette års messe den 22.-25. oktober på Svenska Mässan i Göteborg.
- Stemningen var virkelig god! Det var det sprudlende, kreative mødested, vi havde håbet på. Jeg oplevede en ekstremt positiv stemning fra både udstillere og besøgende, siger Monika Ölund, Business Manager for Scanpack, og tilføjer:
- Det er et bevis på betydningen af mødestedet, som har eksisteret i 60 år.
Dette års messe samlede 407 udstillere, ti flere end sidste gang. Og på besøgssiden blev der noteret en stigning på 11 procent. I alt havde Scanpack 14.117 deltagere fra 50 forskellige lande.
-10 point ud af 10
Johanna Skans, som er Marketing & Communications Manager hos DS Smith, siger om årets messe:
-Fantastisk! Vi har udstillet på Scanpack i lang tid, men i år toppede det virkelig. Vores koncept i år, We grow together, afspejler, at vi ønsker at vokse sammen med vores kunder og inspirere til øget vækst og øget bæredygtighed.
-På standen viste vi smarte emballageløsninger, bl.a. Lift Up, en innovation, hvor plasten omkring seks PET-flasker erstattes af et miljøvenligt håndtag i bølgepap. Interessen var enorm, vi havde fuldt tryk på standen og er meget tilfredse!
Det samme er Johnny Scarlett, marketingdirektør i Smurfit Westrock Scandinavia
-På dette års Scanpack mødte vi alle dem, vi gerne ville møde - og flere til! Jeg vil sige, at 30 procent er nye kunder. Vores virksomhed er verdens største inden for fiberbaseret emballage, og dette års opkøb af den amerikanske virksomhed WestRock supplerer vores sortiment af transportemballage med papemballage til dagligvarer, siger han og fortsætter:
- Interessen for Scanpack har været massiv. På en skala giver jeg denne messe ti point ud af ti mulige!
Velbesøgte seminarer
Fokus var på forretning, men også på viden, ideer og diskussioner. De besøgende kunne deltage i et omfattende seminarprogram.
- Vi har fået rigtig god feedback på, at indholdet var aktuelt, relevant og engagerende. Dette indtryk forstærkes af det høje antal besøgende på de to scener, Packaging Plaza og Pioneers Stage, siger Monika Ölund.
Efter det vellykkede jubilæum retter Scanpack nu blikket mod den næste messe, som finder sted 26.-29. oktober 2027.
-lipe