40 år med innovation og ekspertise
KM Packaging, der er leverandør af fleksible emballageløsninger, fejrer 40 år med levering emballage til mange forskellige sektorer og produkter, herunder friske madvarer, færdigretter på køl og frys, konfekture og snacks
Milepælen fremhæver fire årtiers engagement, vækst og stærke partnerskaber, som har konsolideret virksomhedens position i branchen.
Siden starten i 1984 har KM Packaging etableret et ry for tæt samarbejde med kunderne og sikret, at deres produkter er godt beskyttet, præsenteret og opbevaret.
KM Packagings evne til at tilpasse sig det stadigt skiftende marked har skabt langsigtet loyalitet, og nøglekunder er blevet hos virksomheden lige fra starten. Denne vedvarende tillid afspejler KM's forpligtelse til at levere skræddersyede emballageløsninger af høj kvalitet.
Dt får da også administrerende direktør Frances Busby til at reflektere over virksomhedens rejse:
- Vores succes kyldes vores stærke teamkultur og forpligtelse til at være fremragende. Overgangen til status som "Employee Ownership Trust” (EOT) har styrket vores laserfokus på samarbejde og kundeorientering i alt, hvad vi gør.
Virksomhedens lange levetid og den position på markedet tilskrives også dens robuste forsyningspartnerskaber, som er blevet omhyggeligt plejet gennem årene.
Det er en strategisk tilgang, som gør det muligt for KM Packaging at tilbyde et omfattende sortimenter af lågfolier i hele verden.
Fremadrettet er KM Packaging engageret at skabe mere bæredygtige løsninger, der sikrer virksomhedens levedygtighed på lang sigt.
- En vigtig del af denne strategi er at sikre, at vi tilbyder genanvendelige produkter, der imødekommer vores kunders behov over hele verden.
- Det er afgørende for vores fortsatte succes og vækst, at vi har de rigtige produkter til at opfylde de forskellige markeders individuelle dagsordener for genanvendelighed, siger Frances Busby.
KM er dedikeret til at reducere sit CO2-fodaftryk med 45 % inden 2030 med omfattende målinger af emissioner på tværs af Scope 1, 2 og 3.
Frances Busby kommer ind på at det er en målinger, som giver virksomheden mulighed for at forstå sin påvirkning mere præcist og dermed reducere den gennem produktinnovation og samarbejde med forsyningspartnere.
Direktøren fortæller, at KM er fokuseret på at udvikle materialer, der understøtter disse mål og sikrer, at de opfylder kravene om mere bæredygtighed og til funktionalitet.
- Vi vil fortsætte med at samarbejde med kunder og leverandører for at nå disse mål effektivt, lyder det.
Derudover har KM opnået karakteren AA i sin BRCGS-audit i de seneste seks år. BRCGS er en globalt anerkendt standard i fødevareindustrien, og AA er den højeste annoncerede auditkarakter, der kan tildeles.
Virksomhedens ekspansion til Australien og for nylig Nordamerika understreger endvidere dens engagement i at øge sin globale tilstedeværelse og samtidig opretholde sin kundeservice.
- Oprettelsen af disse enheder og rekrutteringen af lokale teams er klare demonstrationer af vores engagement i at yde lokal support, understøttet af vores globale ekspertise og service døgnet rundt, siger Frances Busby.
I takt med at virksomheden tilpasser sine vækststrategier til markedets skiftende behov, er den fortsat dedikeret til innovation og relevans i sit produktudbud.
Med planer om at gå ind i nye produktsektorer og markeder er KM Packaging godt positioneret til fortsat succes og bygger videre på sin 40-årige arv af ekspertise.
-hawin